Cuti-cuti Bukit Gambang - Waterpark

Cuti-cuti Bukit Gambang - Review Arabian Bay Resort (klik)
Cuti-cuti Bukit Gambang - Night Jungle Safarai Park (klik)

Ni entry terakhir aku sblm aku tamatkan citer percutian aku kat Bukit Gambang ni... makin lama aku tangguh makin malas jadinyer... hahahaha... entry percutian aku kali ni sangat tak berinformasi sbb kurang gambar dan info yg sempat aku ambik... yg ade hanya gambar kami 3 beranak jer... selalunya kalau aku g bercuti aku akan cuba dptkan info yg aku boleh share kat blog supaya dpt membantu org lain merancang percutian... huhuhu...

Harga tiket masuk water theme park ni aku tak sure sbb dah ambk skali pakej dgn penginapan... 

Untuk bebudak yg ketinggian kurang dari 90cm tidak dikenakan bayaran... agak2 korang la kannn... Akiff kena tak? Ekekeke... sepatutnya kena bayaran tp masa ukur tu, budak kaunter tu cakap takpe die lepaskan... lebih sikit jer... wakaka... TQ dik... ni tips aku nak bagitau korang... masa kat kaunter tu tolong murah dgn senyuman dan jgn over peramah smpai org naik menyampah... sbb brother yg beratur dpn aku tu ank die lagi rendah dari Akiff... terlebih sikiiiiit jer... tp sbb brother tu jenis kecoh2... paramah tak bertempat... buat lawak sengal... pastu blum ape2 mcm dah cube ngelat kate ank die kurang 90cm... last2 budak tu suruh ank die berdiri btul2.... akhirnya kena bayar gak... aku ingtkan Akiff pun kompom kena bayar gak sbb Akiff lagi tinggi dr budak tu kot... tp boleh plak die lepaskan... hehehehe...

Dah masuk dalam tu, manusia punya la ramai... aku g awal sbb plan nak sewa pondok cabana atau gazebo dlm theme park tu... ade la tmpt nak letak barang... baring2... makan2... tak kacau dgn orang... Akiff nak tido pun senang... tp malangnya gazebo kat dalam tu smue dah awal2 lagi dah habis disewa... smue di booking oleh team yg buat family day kat situ hari tu...

Hari tu aku hanya lepak2 kat Coco beach ni jer... pantai buatan yg ade ombak ni... manusia punyer la ramai... time aku ambk gmbar ni blum betul2 sesak lagi... ade waktu yg lg sesak dari ni... kirenyer kalau dok kat situ mmg takde can ko nak berenang2...

Ade gak slide ni... nmpak menarik... tp ade syarat la plak... mereka yg berat 80kg tak boleh naik mendalah ni... huh...tapi aku tak naik pun...

Kat dlm ni ade banyaaaaaak permainan... mmg menarik... tapi hari tu Akiff asyiik berkepit jer memanjang dgn aku... takde can aku nak g main2 sendiri... aku hilang kjap tinggalkan die dgn ummie die pun tetap gak meraung cari aku... ade 2 3 kali aku g naik pelampung masuk dlm river ape ntah nama dia... best yg tu... rilex jer ko dihanyutkan oleh arus sungai tu... pastu ade 1 bahagian tu berombak kuat plak... mmg best...

Kat dlm ni yg aku puji adalah menu yg dijual... tak semahal theme park lain yg aku pernah pergi... nasi lemak ayam goreng  RM5.00... ok sangat la kan... cuma nak beli tu jer leceh sbb beratur panjang... dan paling aku suke ialah system barcode yg digunakan dlm tu... sblm masuk theme park tu korang topup siap2 duit masukkan dlm gelang yg korang pakai tu... nnti masa nak beli juz tunjuk gelang tu dan die scan jer... duit akan ditolak dr kredit dlm gelang tu... So, xyah la ko kehulu kehilir bawak duit... kalau ade baki kredit dlm gelang tu nnti time nak kluar boleh mintak refund balik kat kaunter...

Smue urusan yg melibatkan duit hanya boleh guna kredit kat gelang tu jer... no cash... nak sewa pelampung ker... nak sewa towel ker... ape2 jer la... Haaaa... hari tu boleh pulak terlupe bawak towel... bawak towel Akiff jer... towel aku dengan miss permaisuri tak bawak pun.... nsb baik boleh sewa kat situ... sewa towel RM10 jer... deposit RM10... masa pulangkan towel nnti die masukkan balik kredit RM10 dalam gelang tu...

Okeh... dah takde ape nak story... aku tayang gambar selfie jer la ehhh...

Walaupun ambk gambar sorang2 dekat cenggini... tetap guna monopod... jakun namanya... hahaha...

Akiff yg sentiasa nak berkepit dengan abah...

Dah selesai mandi... lepak2 jer...

Kitorang dpt port bawah pokok kelapa... agak redut kat sini... btul2 dpn Coco beach...

Time ni Akiff baru bangun tido... mule2 die tido kat ummie smpai kebas kaki ummie... pastu aku ambik alih pindah naik atas pelampung ni... terus terjaga... wakaka...

Ummie baru nak makan... sedap nasi lemak die... tak pasti lak sama ada nasi lemak tu mmg sedap atau kitorang yg dah kebulor lps main air... hahaha...


Sekian ceriter percutian selfie kitorang... hahahhaa... gambar selfie jer lebih...

Labels: , , ,