Cuti-cuti Bukit Gambang - Night Jungle Safari Park

Sambungan dari entry sebelum ni... (klik)

Entry kali ni aku nak kurangkan bebelan... berkonsepkan Wordless Wednesday kekdahnya.... juz nak tempek gambar jer... boleh? Hehehe...


Dan sebab si abah careno ni yg pegang camera... makanya hanya ada gambar buah hati abah jer la... gambar si abah non hadooo... takper laaa... tak kisah pun... 

Hah... nmpak signboard atas ni... ade mcm2 dalam ni sbnrnyer... aku tak jelajah smue pun... penat nak berjalan...

Korang jgn pelik plak... kate g Night Safari tp dah knape smue gambar Miss Permaisuri dengan Akiff jer aku letak ni... mane gambar binatangnyer.... hahahhaa... gini citernyer... disebabkan banyak plak amaran No Camera Flash kat menatang2 tu smue... sudahnya hanya gambar diorang ni berdue jer la yg aku snap... kang terkejut beruk lak menatang2 tu kena flash camera aku... tp sbnrnya ade jer org lain yg snap gambar ade flash... cume aku ni jer yg patuh sgt dgn arahan... wakaka...

Singa putih... menatang pertama yg menyambut ketibaan korang bile ke sini... mentido jer kejenyer... pemalas ya rabbi... lps tu kat dalam Night Jungle ni ade mcm2 binatang gak... tapi takde lah sebanyak kat Zoo Negara tu... 

Tarzan show... ok laa... best gak layan... lawak2 alah skit... cume menatang yg beraksi tu sikit sgt... ade kerbau pada mule2 show... lps tu ade kluar beruang... ade monyet kecik... ade burung... itu jer rasanya...

Habis show tarzan... kluar jer ade show orang main api plak... haaaa... aku lagi suke show ni lagi... kemain diorang beraksi... ade tu yg smpai makan api buat mcm mkn roti... kunyah2 jer... kagum kjap... ade part yg die tarik penonton naik atas stage skali... yg tu lawak... die suruh penonton tiru aksi die... hahahha... gilosss....

Harga tiket mcm kat bawah ni... aku ambk pakej Night Jungle jer... Wild Safari aku tak ambk... Wild Safari tu yg naik tram truck then diorang bawak jenjalan masuk habitat diorang... yg tu aku tak merasa sbb dah pernah rasa kat Safari Wonderland(Klik) kat A Famosa Resort Melaka... same jer kekdahnya...


Labels: , , ,