Cuti-cuti Bali - Day 1

Sorrrryyyyyy sangat2 pasal citer tri ke Bali tu... sebab mood nak update citer kat Bali tertinggal kat sana... hahaha... nasib baik Shiela tanyer... kalau tak mmg aku pun tak ingt langsung dah pasal hutang aku utk entry cuti-cuti Bali ni...

Sebab citer ni dah lame dah... meh aku ingtkan balik entry2 Bali yg berkaitan ehhh...

- Cerita dari Bali
- Wordless Wednesday : Kenangan Bali
- Cuti-cuti Bali Bermula
- Cuti-cuti Bali - Grand Whiz Hotel
- Wordless Wednesday : Trip to Bali

Hari pertama kitorang lepas lunch terus chekin hotel... lepas tu tak sempat nak rest bas dah tunggu nak bawak ke Uluwatu... Uluwatu ni adalah temple yg kat tebing tinggi tepi laut tu... dapat la tengok pemandangan indah Lautan Hindi... kagum aku dengan keindahan ciptaan Allah...

Kat Uluwatu ni ada tample yg banyak monyet... monyet sini bukan tau dok diam... ade jer die nak mencuri... tour guide dah pesan, yg pakai spec tu mintak bukak atau hati2 sbb monyet situ suke sangat mencuri spek... huh... cuak gak aku... nampak jer monyet trus aku bukak spec... takkan nak bukak sepanjang masa kat situ... mcm mana aku nak menikmati keindahan alam kannn... ada skali tu aku nampak ada monyet curi topi orang... hahaha... kesiannn...


Nak masuk dalam kawasan tample ni kena pakai kain lilit kat pinggang... motip pakai kain tu aku tak tahu... tapi dah kite g tmpt orang kann... harus lahh ikut jer ape yg orang suruh asalkan tak menjejaskan akidah kite sudahhhh.... stakat pakai kain lilit pinggang ok jer... bkn nak sembah2 patung die kann... ade 2 colur kain yg die suruh pilih... kuning atau purple... aku ambk purple sbb kuning tu nmpak mcm sami lak nnti... hehehe...

1st day melawat Uluwatu ni jer... malamnyer diorang bawak g mkn kat restoran apa ntah... sepatutnya kitorang mkn tepi pantai... meja diorang dah susun kat tepi pantai dah tapi sebab hujan terpaksa pindah masuk dalam restoran... lps mkn baru hujan brenti... huhuhuuh... so, dpt bergambar dgn meja jer la...

Ok la... meh nak tayang gambar yg kat Uluwatu tu... smue gambar2 yg ade watermark tu aku ambk dari member aku... yg takde watermark tu baru dari camera aku... aku tak rajin nak mengedit2 bagai... hehehe... ampunkan patik...


Kredit picture by Redscarz

Labels: ,