Cuti-cuti Bali - Grand Whiz Hotel

Sambungan dari entry sblm ni...

Lepas dah melantak kat Pondok Tempo Doeloe... kitorang dibawak ke hotel utk chekin dulu... simpan2 barang dan salin pakaian...

Penginapan kitorang kat sane di Grand Whiz Hotel... agak puas hati jugak... rate 1 malam jgn tanyer aku sbb aku tak tahu menahu... dah kate orang sponser smue kan... tak perlu kot aku nak sebok ambk tau brape harge... yg penting hotel memuaskan...

Kalau korang nak tahu... bangunan kat Bali tak boleh tinggi melebihi pokok kelapak atau paling tinggi pun hanya 3 atau 4 tingkat... itu memang dikawal oleh gomen diorang... sbb tu hotel yg aku stay ni hanya 3 tingkat jer... boleh dikatakan smue hotel kat sane tinggi 3 atau 4 tingkat jer tp mmg santek giler... menurut tour guide kitorang, hanya ade 1 building jer yg tingginya 10 tingkat kat Bali tu... hotel ape name ntah... tp hotel tu terletak kat blah2 tepi mengadap laut... bukan kat town... hotel tu dibina sblm akta ketinggian bangunan setinggi pokok kelapak dikuatkuasakan...

Bilik memuaskan... agak sempit tp bersih dan memuaskan... bab sempit tak kisah sangat sbb kitorang bukan g hanimun nak kejar2 dlm bilik pun...
Cuma tang bilik air jer yg spoile skit... korang tgk gmbar kat atas ni... ni adalah kat bilik shower... disebalik cermin tu adalah katil dlm blk... so, kalau korang mandi, orang kat luar blk air akan nmpak ape korang buat... wpun nmpak byg2 jer tp still nmpak okeh... korang gosok atas ke... bawah kee... nampak byg2... hohoho... nak ngendap pun boleh... nmpak bhgn cermin kat atas tu yg corak bunge2 tu... kalau nak tgk orang mandi mmg boleh sgt... hahahaha... vongok...

Untuk mengelakkan perkara tak diingini atau ada video tersebar kat youtube... tiap kali mandi kitorang kena tutup lampu blk air... still nmpak byg2 tp masih sgt samar2... hahaha...
Ni haaa roomate aku...

Pool kat hotel ni cantek tapi masalahnya masa kitorang kat sana mmg padat... ada kat hotel time nak tido jer... tak sempat nak berendam...

Ok laa... entry ni aku citer bab hotel jer dulu... next entry aku story pasal tebing tinggi lautan hindi kat bawah ni...


Labels: ,