Cuti-cuti Bali Bermula

Hmmm... aku tak tau mcm mana aku nak start citer pasal cuti2 Bali ni... kjap kjap... nak start dr mana ehhh...

Hmmm... Ok laaa... trus cita start dr KLIA laa... tp sbg mukadimah aku nak bagi tau dulu pasal trip ni... percutian aku kali ni ditaja oleh Dr.Sukida... dari tiket flight, hotel 3 malam, mkn minum sepanjang 4 hari dan  segala transportation di sana segalanya ditanggung... cuma bawak duit blanjer utk bli sorviner dgn duit massage spa jer... kehkehkeh...

Ni pengalaman pertama aku naik penerbangan antarabangsa... agak jakun la jugak sbb gate pelepasan antarabangsa tak sama dengan local punyer... yg internasionale ni kena naik train yg mcm monorail tu... ada terminal internasional kat tengah2 airport sane... bkn kat main terminal...

Flight kitorang MH0715 berlepas pkul 8.50 pagi... smpai Airport Denpasar 11.50 pagi... 3 jam... takde la jauh sgt kann... lbh kurang mcm pergi Tawau jer...


Ni kali kedua aku naik flight yg besar tu... yg tmpt duduk die kiri kanan ade 2 seat pastu kat tengah2 ade 5 seat... biase naik ada 3 seat kiri kanan jer....

1st time dalam flight diorang jamu aku makan lasagna...woooo... serius sedappp....

Smpai kat airport... settle segala urusan imigresen... kluar jer dari airport ade orang sambut...
Siap kalungkan bunge bagai... waahhh... tak sempat nak ambk gambar gune camera sendiri sbb ramai orang die nak kalung... aku ingtkan ni antara sambutan yg diorang buat utk kami dari team Dr.Sukida... rupenyer ni adalah bisnez diorang kat airport tu... esoknyer aku tgk ade gmbr kitorang kat lobby hotel... dijual dengan harge 20ribu rupiah... cehhh... tapi ok laa... tak mahal sangat... dalam RM7 sekeping...

Destinasi pertama kitorang ialah kat Pondok Tempo Doeloe... melantak dulu  sebelum jenjalan...
Restoran tempatan... mmg yummy sesangat...

Meja kitorang mmg dah researve... dah siap hidang dah... menu special yg paliiiiiiiing aku suka adalah ikan terbang... gambar ikan terbang tu ada kat member aku... aku tak sempat nak ambk gmbr menu sbb dah kebulor dah... wakaka... korang wajib cuba kalau ke sana... serius sedap...

Masa dok makan tu boleh jugak layan halwa telinga ni dengan muzik tradisional diorang... main live lagi... bende2 ketuk2 buluh ni ape name ntah... aku tak ambk port sgt... hehehe..

Dah makan trus blk hotel chekin dulu... simpan bag lepas tu gerak ke lokasi pertama... tapi aku story next entry la ehhh... korang mesti bosan baca entry panjang2...


Labels: ,