Dugaan oh dugaan!!! Dr.Sukida punya hal...

Sebelum gua story mory adalah lebih afdal sekiranya korunk baca dulu entry lama gua ni... sila klik sini...

1 Februari 2012 akhirnya tercapai hasrat gua nak ada vending mesin air sebagai side income... lokasi yang gua pilih tak jauh dari rumah... sambutan dari penduduk sekitar sangat luar jangka... lokasi yang sangat strategik...

29 September 2012 tiba2 muncul sebuah pasaraya berdekatan kawasan rumah gua... kemunculan pasaraya ni telah menyebabkan pasaraya kecik kawasan tu sedikit terjejas dan ada yg kena tapow cari port lain... memang tak dinafikan Pasaraya CS ni memang sentiasa ramai dengan orang sebab harga barang2 situ agak murah...

Antara kedai yang terjejas dengan kewujudan Pasaraya CS ni adalah kedai yang jadi lokasi gua park vending mesin Dr.Sukida gua tu... disebabkan kedai tu dah berpindah ke lokasi lain maka gua kena la cari port baru nak park mesin gua tu...

Cari punya cari punya cari... ada beberapa kedai yang ok tapi diorang nak surat kelulusan dari pejabat pengurusan situ yang membenarkan gua park mesin air depan kedai diorang... diskas, bincang, hantar surat dan call smua gua dah buat dengan pejabat pengurusan situ tapi akhirnya diorang tak benarkan gua park kawasan diorang... gua tanya alasan dan diorang kate tak nak ganggu urusan jual beli kat kawasan tu... hohoho... apa punya alasan laa... sebelum ni yang gua park situ korunk tak pernah pulak nak kacau... satu hal lagi bukan mesin gua jer ade kat situ... ade 3 mesin jenama lain ade kat situ jugak... knape diorang boleh dan kenape gua diarahkan berpindah... so, gua tanyer lagi, mesin2 lain kena pindah jugak ke? Diorang ade dapat surat kebenaran jugak ke? Dan jawapan pengurusan situ, mesin lain diorang tak tahu menahu... mesin lain takda masalah pun... aik... macam mesin gua ni bawak masalah pulak kan...

Oh yaa... mesin gua sebelum ni pernah kena sabotaj kat kawasan situ... citer mesin kena sabotaj tu gua ade story kat sini dengan sini... huhuhu... memang kawasan panas betul laa...

Sedih jugak perkara ni jadi kat gua... ok tak per... gua kuatkan semangat dan cari port baru... sebelum ni gua tak terfikir pun nak try kat Pasaraya CS ni sebab pasaraya ni besar dan macam susah nak masuk jer kat situ... tapi sebab dah takda pilihan, gua try jugak kat pasaraya ni... gua bawak proposal dan jumpa manager situ lepas dah buat appoiment dan akhirnya dia setuju malah mesin gua diberikan tapak depan pintu masuk utama... hohoho... Alhamdulillah...

Jarak lokasi lama dengan baru ni tak jauh... dalam 100 meter jer... so, orang2 situ masih boleh terus dapatkan air dr mesin gua ni... lepas ni gua akan buat promosi besar2an kat situ... bagi air FREE!!! Tunggu yer...

Lokasi baru...

Lokasi lama yang dah pun tutup...



::Nak belajar rahsia-rahsia photografi?? Try klik sini Kursus asas fotografi ::

Kalau nak dapatkan perfume pilihan terkini, try klik sini...
-Iklan Berbayar-


Labels: ,