Kena Sabotaj

Hari ni gua masih bercuti kat kg... baru semalam sampai kampung miss permaisuri kat Penang selepas 4 hari kat kg gua di Kedah... untuk makluman, gua cuti sepanjang minggu ni okeh... sebab tu la dah banyak hari blog ni tak berhapdet... ermmm... lame kan gua cuti... hehehe... Suke hati gua la kan... Mengambil kesempatan miss permaisuri cuti pertengahan semester selama seminggu... so, gua pun cuti jugak la seminggu...
Pagi tadi tengah layan tido tiba-tiba dapat panggilan misteri dari seorang perempuan... katanya dia ni customer gua... salah seorang pelanggan tetap yang ambik air dari vending mesin Dr. Sukida gua setiap hari...

Menurut kakak tu, awal pagi tadi mase die nak ambik air kat mesin gua... die tengok mesin gua dalam keadaan sangat kotor... slot syiling penuh dengan cacing dan tanah dan ruang tadahan air penuh dengan kerang busuk... Ya Allah... sampai macam tu skali orang dengki dengan gua...

Dah la gua sekarang kat kg... tak keruan jadinya... gua dah bersiap nak balik KL tadi... tapi nasib baik tokey kedai gua sewa tapak tu sangat baik hati... die tolong cucikan mesin gua tu dan akan buat report polis jugak sebagai pemilik tapak... ahad nanti baru gua akan buat report polis susulan sebagai pemilik mesin... kawasan mesin gua jugak ada beberapa cctv... harap rakaman cctv dari pihak management kawasan tu dapat membantu dalam siasatan ni... dan paling penting gua harap polis tak pandang remeh hal macam ni... gua memang tak puas ati...
Lokasi mesin gua dihadapan kedai My 99 Shop, Cheras...

Untuk makluman, selain mesin air gua ni, ade dua lagi mesin jenama lain kat area situ... mesin diorang memang dah park situ lebih awal dari mesin gua... mungkin dengan kehadiran mesin gua ni mengganggu bisnez diorang... gua bukan terus nak tuduh pemilik mesin yang lain tu punya angkara tapi dalam apa-apa kes mesti la ade suspek kann... kalau mesin diorang yang kena dah tentu gua pun jadi suspek kan... normal la tu...

Mesin gua dah park kawasan tu baru masuk bulan ketiga dan hasil makin hari makin meningkat dan melebihi jangkaan gua... tak heran la ada pihak yang tak puas ati dengan mesin gua ni... gua berdoa agar bisnez gua ni dilindungai dan dipelihara dari anasir tak baik dan semoga Allah memberikan petunjuk kepada orang yang berniat jahat dengan gua... Amin...

Labels: ,