Pakej Percutian Keretapi : Episod 2 (Mini Konsert)

Pakej Percutian Keretapi : Episod 1 (Pelancaran)

AMARAN!!! Yang belum baca episod 1 sila berbuat demikian dahulu... klik link di atas...

Ok... sambung citer dari episod 1...


Terima kasih rakyat Ipoh yg memberikan sambutan meriah ketibaan rombongan kami ni...

 Siap ada kompang dengan persembahan silat kat tepi landasan keretapi... kemain bebudak ni... untung la dpt bersilat sebelah train... mana ada orang buat lagi... hehehe...

Sementara tunggu habis sidang media... kitorang dok terhegeh2 kat blakang... ko nampak dak encem ujang yg dok memanjat aku tu... hyper activ betul mamat sekor ni...

Dah ni knape nmpak lengan aku jer ni... ampeh budak Qaseh ni... penat aku senyum...

 Meriah weh... sebelum layan konsert kitorang dijamu makan kat dpn stesen ketapi tu...

Time ni masing2 berlagak diet... konon mkn lauk2 jer...

Kami dua beradik angkat... mak pak angkat orang yg sama... kira dua beradik la kan... hahaha...

 Motip letak gambar ni??? Aku sendiri tgh fikir lagi... hahaha...

 Sebelum bermula konsert... ada perasmian dan pelancaran Brosur Pekej Pelancongan Keretapi peringkat Negeri Perak pulak kat perkarangan stesen keretapi... YB Menteri jugak yg merasmikannya... jarang satu2 event dirasmikan smpai due kali... nmpak tak betapa YB Menteri menyokong penuh pakej pelancongan keretapi ni...

Dah habis perasmian.. moh ler kite berhibur dengan artis2 tempatan... 1st time aku dpt tgk persembahan artis depaaaaaan skali... kan ade pagar antara stage dgn penonton... aku dok melepasi pagar tu... langkah kaki trus naik stage... ekekkee... jakun kejap...

 Ronnie Hyperact

 Najwa Latif

Mus Kumpulan May

Seronok rasanya dpt penuhi impian Najwa Latif untuk bergambar dgn aku... kat tangan Dik Wa tu kalau korang prasan die tgh pegang Name Card aku... no fon dah ade situ... pndai2 la ambk langkah pertama wassap abah careno ehhh... hahaha...

Selain diorang... ade jugak artis lain mcm Sheeda Dangdut dan jugak unplugged band Cherish 2000...

Pkul 12 tengah malam kitorang bertolak dengan bas ke perkampungan homestay untuk dipertemukan dgn keluarga angkat masing2... tapi dalam perjalanan ni hujan kemain lebat... pkul 2.30 pagi baru la kami sampai kat jetty... itu pun lepas stgh jam tersadai dlm bas sebab masalah laluan masuk ke jetty... Ehhh... tetibe jetty lak kann... kalau nak tahu, perkampungan homestay yg aku dpt adalah kat Kg. Beng... nak ke kampung ni kena naik boat....

Ko bayangkan kitorang smpai kat jetty pkul 2.30 pagi dalam keadaan hujan... sejuk tu takyah cakap la kann... dah la kawasan kg... tgh malam... tepi tasik... dalam hujan... huhuhuhu... pastu dalam gelap gelita tu gerak slow2 masuk dalam boat... jetty die pulak bkn proper jetty tau... agak bahaya gak sbb licin... kena hati2... kang tak pasal2 tersungkur masuk dalam tasik...

setiap boat ade lebih kurang 10 orang... sepanjang perjalanan ke kg tu... tak dibenarkan langsung pasang apa2 cahaya... tourch light ke... lampu hp ker... smue kena tutup... malah paling ngeri boat tu sendiri pun tak berlampu langsung...

maka menyusurilah kami ke Kg. Beng dalam keadaan kepekatan malam ditemani cahaya bulan yg tak brapa terang tu... serius cuak... smue orang diam jer dlm boat... behave jer masing2... kat dlm bas dgn dlm train kemain menggedik... perjalanan dgn boat ke Kg.Beng aku rasa dlm 15 - 20 minit gak... bayangkan dlm gelap tu boat tu bergerak arah mane pun tak tahu... aku risau berselisih atau bertembung dgn boat dr depan jer... sbb smue boat takde cahaya lampu langsung... tp dorang yg bawak boat ni bkn baru sehari due pengalaman bawak boat... dah berpuluh tahun... itu jer yg meyakinkan aku...

Sorry.. takde gmbar lgsung yg dpt direkodkan malam tu... 1 sbb risau dgn amaran dorang yg tak boleh ada cahaya langsung... dan kedua sbb hujan... risau hp or camera basah...

Aku percaya korang mesti nak tanya knapa tak bleh ada cahaya sepanjang naik boat tu kan... hehehe... sebenarnya aku sendiri pun tak tahu jawapan dia...

Smpai jer kat Kg. Beng, kitorang berkumpul dulu kat dewan untuk pembahagian keluarga angkat...

Pembahagian keluarga angkat selesai pkul 3.45 pagi... hwaaaaaa... mengantuk giler... perjalanan yg memenatkan tapi best... dah jom balik umah mak pak angkat kitorang...

Citer selanjutnya pasal Kg. Beng dan family angkat nnti aku citer kat next entry k...

Ini lah die jetty Kg. Beng disebelah siang hari... banyak lagi gambar2 menarik yg aku nak share kat next entry... 




Labels: ,