Family Trip Langkawi - Episod 2 (Sewa Van/Kereta Murah & Underwater World Langkawi)

Ok jom sambung citer Cuti-cuti Langkawi... Episod 1 dah release semalam... kalau belum baca sila klik sini dulu untuk baca...

Fery kitorang gerak dalam pkul 11.15pagi kalau tak silap aku... lambat skit dr jadual sepatutnya... sebab tiket mmg dah beli awal sehari.... so, kitorang dpt seat no 1 saaaampai no 14... klau nak tahu, seat dalam ferry tak boleh nak pilih yer... jgn verangan nak duduk tepi tingkap semue sbb sistem tiket tu akan keluarkan tiket ikut nombor seat... aku dah try mintak nak ambk seat tepi tingkap smue tp tak boleh katanya... huhuhu...

 Ni haaa seat tepi tingkap yg dpt... smue dikonker oleh bebudak... nmpak Akiff tu... melekat dah kat tepi tingkap... tp masa ni ferry tak jalan lagi... ferry dah gerak dia lari ke tengah gak... muahahaha...

 Ni keadaan dlm ferry... ramai gak manusia...

 3 serangkai... Miss Permaisuri kat hujung... tgh tu adik die.. dan mak mertua aku...

Akiff lepak dengan tokwan mula2... walaupun panas terik tepi tingkap tu...

 Yeaahhhh... sampai sudahhh...


Masa mula2 smpai kemain smua excited... dan kebuluran jugak time ni...

Sebelum ferry gerak aku dah call orang sewa keter tu mintak die tunggu kat jetty... tapi ampehhh... kitorang dah smpai die dok ond way tak smpai2 gak... rugi masa menunggu kat situ... tapi nasib baik gak la sbb boleh trus mkn kat jetty tu sementara tunggu keter smpai...

Tunggu punya tunggu dekat sejam gak baru keter smpai... aku sewa Van Nissan Urvan yg 15 seater punyer...

Gambar dari google... aku langsung tak ingt nak ambk gambar van tu... grrrrrrr.... van die mcm ni laa... sesak jugak la kitorang smue dlm tu dgn bag masing2 lagi... sepanjang kat sana adik aku la yg jd driver...

Aku sewa kereta ni dengan Sham... nak chek rate die boleh klik sini...
Tapi harga yg die tunjuk dlm blog tu harga biasa... kalau cuti skolah rate lagi mahal... mcm Nissan Urvan 15 seater yg aku ambk ni... kalau bukan cuti skolah hanya RM140 jer sehari... tp sbb dah musim cuti skolah... harga sewa van tu jadi RM270... skali ganda beza dia kann... giler mahal... tapi banyak2 tmpt sewa kereta Langkawi yg aku call. smua yg lain bagi RM300 sehari kecuali kat Sham ni jer murah sikit... better korang call tanya sendiri kot2 boleh nego lagi kann... kalau korang survey dan dpt pakej sewa kereta langkawi murah dari apa yg aku bagi tau ni boleh la share kat ruangan komen...

Van takda masalah... ok jer...

Destinasi pertama kami adalah Langkapuri Inn... nnti aku buat review dan bg detail pasal Langkapuri Inn ni okeh... nak tahu ok ke tak.. berbaloi ke tak stay sini... tunggu next entry...

(Gambar ehsan dari Google...)

Lepas chekin terus kitorang ke Underwater World Langkawi...

(Gambar ehsan google jugak... hahaha... aku lupe nak ambk gambar ni wpun asyik lalu lalang dpn ni berkali kali...)

Jarak Langkapuri Inn dgn Underwater World Langkawi ni dekat sangat... jalan kaki dalam 5 minit jer... tp kitorang naik van jugak sbb panas nak berjalan... kehkehkeh... gedik jer kannn...

 Harga tiket masuk Underwater World Langkawi mcm kat atas ni haaa... Dewasa RM28.00... Kanak2 RM18.00...

Jom layan gambar... smue gambar yg ada aku share mentah2 dr camera... malas nak edit2...


Masa kitorang kat situ mmg takde ape2 show pun... aku tak sure kot mmg takde atau ade tp kitorang yg terlepas show... kalau ko tanyer aku berbaloi ke tak masuk sini, aku jawab TAK dengan penuh yakin dan bersahaja... huhuhuuh...

Serius wehh... aku rasa rugi masuk sini... bukan rugi sbb dalam tu bosan tapi rugi sbb ape yg disediakan kepada pengunjung tak berbaloi dgn harga tiket... tu pendapat aku la kann... bagi aku Aquaria KLCC lebih menarik dari kat sini...

Ni jer gambar aku yg ada masa kat situ... biase la kan kalau dah jd tukang ambk gambar ni... mane ade gambar sendiri... Akiff mcm biasa laa... segala benda pun takut... ikan besar sikit pun die dah takut... ikan lain mcm sikit pun die dah cuak... ni yg gambar nangis kat atas ni sbb ade ikan jerung dok berkeliaran kat keliling kitorang... hahahhaa... sabor jer aku...

Masa yg kitorang ambk utk tawaf dlm Underwater World Langkawi ni ade kot dalam 2 jam... itu pun sbb 45 minit dok melepak cat cafe dalam tu,  mencekik sandwish dgn waffle... dan stgh jam dok melilau dlm kedai cenderahati die... tibe2 jer dah smpai hujung... aku mcm ERKKKKKKK....!!!! ini jer ker????
Grrrrrrr.....

Dah habis kat situ... trus balik bilik sbb dah malas nak jenjalan dah... masa ni dah dekat pkul 5 ptg dah... so, baik balik bilik rest kjap  sblm turun ke pantai pulak...
Entry kat pantai aku buat asing la ehh sbb byk gmbar nak share...

Labels: , , ,