Family Trip Langkawi - Episod 1 (Feri Langkawi)

Ntah kenapa aku rasa beraaaaat jer nak update citer cuti-cuti Langkawi aku ni... padahal ni 1st time kitorang bercuti yg betul2 ckup smua family member... tahu knape aku berat jer nak update pasal cuti2 ni... sbb tak banyak gambar yg ade... sbb tu laaa... hehehe....

Apa pun aku tetap akan share segala servis yg aku dpt kat sana untuk rujukan smua dan jugak utk rujukan aku sendiri utk next trip... planing Cuti-cuti Langkawi Fasa 2 akan berlangsung lagi tahun 2014 sbb pegi baru ni tak puas hati sbb rasa singkat sangat masa yg ada... sbb tu smue dah sepakat tahun 2014 nak g skali lagi... ekekeke...

Kalau nak tahu, ni kali ke 3 aku pijak Langkawi... dulu 1st time aku sampai Langkawi, bertiga dgn member aku... ade member aku sorang tu tak jadi kawin... agak last minit jugak cancel kawin tu... padahal pakej hanimun dah booking dah... nak tak nak kitorang sebagai BFF die ni jadi ganti pakej hanimun die... hahaha... boleh?

Kali ke 2 aku pijak Langkawi masa kursus BTN kat sana... itu pun aku juz lajak sehari jer utk smbung cuti dgn kwn2...

Ni kali ke 3 baru la dpt ke Langkawi dgn family... Akiff dgn Miss Permaisuri 1st time sentuh bumi Langkawi... kesian kannn... padahal aku orang Kedah, Miss Permaisuri orang Penang... Langkawi tu tak jauh mana pun tp tak penah sampai... hehehe...

Ok dah kot untuk intro... hahahhaa... dalam malas2 nak update pun intro tetap panjang berjela...


Family trip ke Langkawi kali ni start 15 Disember 2013 hari Ahad smpai la hari selasa 17 Disember 2013... semue yg pegi adalah mak abah aku, kakak sulung aku Kak Ija dgn ank die 2 orang, Ainin dgn Adam... kakak aku sorang lagi Kak Ana dgn laki die Not dan ank die 2 orang, Malisa dengan Fariz... aku dgn Miss Permaisuri dgn Akiff... adik aku... mak mertua aku dan jugak adik ipar aku sorang... smua 11 dewasa 13 budak2 dan sorang baby... Akiff la yg baby tu...

Semangat nak berLangkawi ni start bln 10 lagi sebenarnya... aku booking kereta, homestay sgala bagai dua bulan sebelum lagi... itu pun susah bebenor nak dpt homestay yg betul2 cun memenuhi ape yg kitorang nak... syarat homestay yg kitorang nak mestilah kat Pantai Cenang dan mengadap laut, murah, selesa, bersih dan muat untuk 14 orang.... haaaa... giler nak cari... puas aku google... last2 dpt jugak wpun tak dpt 100% mcm yg nak tu... nnti aku share pasal penginapan tu k...

Kitorang start gerak dr rumah ke Kuala Perlis pkul 8.30 pagi... smpai Kuala Perlis pkul 9.30 mcm tu... sejam jer dari rumah... tiket feri dah beli awal sehari dah... feri pkul 10.45 pagi... so, ok laa... tak rushing sangat... sempat nak lepak2 kat Jeti Kuala Perlis dulu... ikutkan Jeti Kuala Kedah lagi dekat dgn rumah kitorang tp sbb takmo masa lama dalam fery, kitorang naik kat Kuala Perlis... ferry dari Kuala Perlis ke Langkawi juz 45 minit jer... kalau dari Kuala Kedah rasanya dalam sejam setangah kot... jauh sikit... kalau dari Penang lagi lama... 2 jam setengah...


Smpai jer kat Kuala Perlis ada orang tanyer nak park keter tak... die ade sediakan parking... sehari RM15 katanya... aku ingtkan sblh jer pakring keter tu dgn jetty... rupenyer jauh... kena tggalkan dulu barang2 dgn penumpang kat jetty lps tu bawak keter folo org tu... nnti orang tu hantar g ke jetty blk dgn moto die... huh... jarak antara jetty dgn parking tu ade kot dalam sekilo meter... kalau jln kaki peluh gak laaa...

Parking pun ingtkan betul2 tmpt parking berbayar... rupenyer parking dpn deretan kedai... diorang dah tolong bookkan awal2 tmpt tu... siot jer... ok laa... malas byk songeh... park2 keter pastu trus naik moto dgn org tu... die hantar balik ke jetty... sebelum tu bayar dulu RM15 x 3 hari dan kali dgn 3 bijik keter... so total utk parking RM135.00... nnti kat resit die tu ade no fon diorang... dah balik dari Langkawi nnti juz call diorang then die dtg jemput kat jetty naik moto bawak g ambk keter masing2... Alhamdulillah, keter selamat dan orang yg jg parking tu pun senang jer contact...

Galery Photo

 Ramai beb orang hari tu...

 Akiff pun tercengang2... tak tahu menahu lagi die nak kemana tu... yg die tahu nak berjalan jer...

 Sebelum naik feri kena isi nama dulu...

 Akiff mcm biasa la ada tukang teman main2 dgn dia... Kak Malisa...

 Tiket untuk 11 dewasa dan 3 kanak2... Akiff free jer...

 Ni kakak aku yg no 2.. Kak Ana... ceeewahhh... syok la tu gmbar dia masuk blog aku... hahahahhaa...

Tu mak aku yg dok tgh baca paper tu... dok bersandar blakang kerusi mat saleh tu... mak mertua aku pun ade tu... kat blakang sana sikit... baju merah tudung hitam tu...

Ok laaa... stop smpai sini dulu utk Episod 1 ni... nnti sambung lagi citer Langkawi Episod 2...


Labels: , , ,