Percutian di Hard Rock Hotel Penang (Episod 2)

Yang belum baca Episod 1 mohon klik sini dulu... lps tu baru baca sini okeh...

Jom sambung citer...

Yang menariknya pasal cuti2 kat Hard Rock (HR) Hotel Penang ni yg pertama dan utama adalah bilik dia... ada banyak type dan jenis bilik yg ada... dan antara yg mahal adalah bilik Lagoon Deluxe...

Bilik Lagoon Deluxe adalah bilik yg bersambung terus dengan pool... inilah faktor utama aku nak kesini... kalau stakat ambk bilik lain yg kat atas2 tu kat hotel lain pun ade... so, nak rase percutian yg berbaloi wajib ambik bilik Lagoon Deluxe...

Rate bilik dia yg ditulis kat Agoda.com adalah RM1,761.00 per night... lepas diskaun dapat la harga mcm kat bawah ni...
RM730.80/ night... skali dgn breakfast... huhuhu... pengsan... tp harga ni berubah2 dlm Agoda... tgk date jugak... yg print screen rate kat atas tu bkn tarikh sebenar aku pergi hari tu... time aku pergi hari tu rate die RM800++... (nangiss + pengsan)

Masa chekin nnti dorang akan bg wristband ni... katanya nak masuk mandi kat pool smue tu kena sentiasa pakai mendalah ni... asalnya dpt 3 jer... utk aku, Miss Permaisuri dengan Akiff... tp sebab aku dah ajak anak2 buah-buahan smue dtg... so, aku mintak la extra kat kaunter tu... die kate die tak bleh bagi... katanya lagi, pool hanya utk inhouse guest jer... huhuhuhu...

Aku try slow talk dgn awek reception tu tp die tak bagi jugak... puas dah aku bagi ayat2 manis siap berlaku pancing memancing disitu... last2 die kate ce mintak kat org yg jaga nak masuk kawasan pool tu... kot diorang bleh bagi...

Aku pun dgn slamber g mintak extra kat abang jg pool tu... elok jer die bagi extra lagi 2 kat aku... kehkehkeh... so, dah ade 5... smue kitorang termasuk aku sefamily dan anak buah-buahan aku adalah 7 orang... tak cukup 2 lagi... huhuhu...

So, kitorang decide juz aku sorang jer yg pakai... yg lain xyah pakai lagi... kalau diorang tanyer mane wristband tu baru ambk pakai... tapi sampai kesudah diorang tak chek pun... dah la yg ade pun tak pakai... tibe2 plak ade org selitkan lagi 3 wristband kat celah pintu... muahahahahahaha... TQ adik manisss... aku syak awek reception tu yg hantar...

Meh nak tayang gambar skit...

Ni jer gambar kat pool... tak sempat nak ambk banyak2...

Selain tarikan menarik water theme park tu... sini jugak boleh mandi pantai... lepak2 tepi pantai... best giler... beach die sangat bersih dan dijaga dengan baik...

Meh nak tayang gambar kat beach plak...

Seeeee... tengok lah sendiri betapa bersihnya pantai situ... mmg diorang jaga betul2 punyer...

Tempat lepak ni bukan mengadap laut... ni mengadap pool... lupe nak bagi tau... pool die ade 2 bahagian... 1 yg pool biase tu... 1 lagi pool yg bawah die penuh dgn pasir... bkn pasir tepi pantai tu tp pasir khas... tak kotor punyer pasir... sbb tu air jernih jer...
Sini pun sebenarnya tepi pool... pasir die lain dr tepi pantai... pasir ni lebih putih dan lebih halus...


Hmmm... ok2... utk entry ni smpai sini dulu...  next entry aku sambung bagi habis citer cuti2 sini....


Labels: , , , ,