Percutian di Hard Rock Hotel Penang

Percutian ni adalah percutian yg tidak dirancang tp mmg dah plan... 
hmmm... mcm mane ehh nak explain... sebenarnya aku mmg plan nak bawak Miss Permaisuri dengan Akiff g bercuti sebagai hadiah sbb Miss Permaisuri aku kan baru jer lepas konvo... tp aku tak tau kemana aku nak bawak diorang...

Masa aku kat Sabah, puas aku memikir kat mane la aku nak bawak diorang ni bercuti... last2 dpt idea nak g bercuti kat Hard Rock (HR) Hotel Penang... knape aku pilih HR? Bukan rate bilik kat HR bapak mahal giler ke??? 

Huhuhuu... yup... mmg mahal giler bagi aku... tp aku pilih HR Penang sbb aku dah jimat kos minyak tol nak bercuti sbb HR ni stgh jam jer dari rumah mertua aku kat Penang... dah alang2 aku blk Penang nak ambk Akiff dengan Miss Permaisuri balik ke KL, aku trus bawak diorang ke situ... save duit dr segi transport nak ke tmpt bercuti... kalau nak ke PD ke, Cherating ke atau tmpt2 lain... nak kena fiirkan jugak kos utk perjalanan... so, duit yg aku save utk perjalanan tu aku spend utk dptkan hotel yg mahal skit... then, sebab HR ni dekat kg jer, boleh aku ajak anak2 sedare yg dekat2 utk joint Akiff mandi manda... lagi la meriah kann...

Then 1 more thing... disebabkan aku dah biase bli tmpt penginapan aku utk bercuti atau outstation mane2 melalui Agoda.com... since aku mmg dah ade point dari Agoda, so, aku gune point tu smue utk cover skit bayaran utk cuti kat HRC... bab brape bayaran aku stay kat sini nnti aku citer k...

Meh aku citer sambil2 layan gambar... baru best kann...
Wajib possing dulu sini sblm masuk Hard Rock Cafe... patung Michael Jackson... Akiff takut nak dok dekat... grrr...
Sampai2 jer... lepas chekin dan simpan bag, trus kitorang masuk Hard Rock Cafe dulu... wakaka... bukan nak makan minum ape pun, sajer suke2 nak bergambar dalam tu... masa ni ptg, so tak ramai org...
Akiff agak jakun bila masuk dalam tu... yer laa... tmpt die cantek sangat kowt... meriah dgn music lagi... staff sini sangat la peramah giler... siap bagi Akiff belon... dah tgk kat belon tu ade tulis Hard Rock Cafe, trus aku mintak extra... simpan buat kenangan... muahaha...

Ni laluan masuk ke bilik... nak masuk ke laluan bilik2 ni kena ada kad access... takde tak boleh masuk...

No bilik kitorang 114... aku syorkan kat korang yg nak ke sini ce request bilik 114 ni... aku suke sangat view die... terlindung skit tp still boleh nampak water theme park.. kalau yg btul2 dpn theme park tak best plak sbb org bleh nmpak trus ke dlm bilik kite...

Ok jom masuk bilik...
Bilik kemas dan sangat bersih... deco agak biase2 jer tp masih nmpak elegen... bilik kitorang jenis Lagoon Deluxe... mmg kat ground floor... mengadap pool... jom kite intai skit kat luar sliding door tu...
Nampak tak biru2 luar sliding door tu... itu la pool... Akiff mmg tak keruan bila masuk bilik ni... die nampak pool jer dah tak tentu arah... ajak terjun... hohoho...

Jom intai keluar dr sliding door tu pulak...
Taraaaaa.... 
Dari pintu bilik terus ade tangge turun pool...  nampak tak seberang sane tu ade theme park... gelongsor2 tu... muahahaha... aku suke giler bilik ni....

Yg reramai dpn bilik tu lah bilik aku... ade cousin aku, ank die, mak mertua aku, ank2 sedara... 
Diorang dtg mandi manda jer... sebenarnya tak boleh bawak org luar mandi kat sini tp nnti aku story pasal tu ehhh...

Jom masuk balik dalam bilik... tgk ape yg ade...
Ni bilik air... simple jer... ade dinding  sliding boleh bukak blakang sinki tu... dahla sliding tu tak bleh nak lock...buatnya ank bukak time tgh mandi ke berak ker... naya jer... muahaha...

Die ade sediakan bendalah ni smue... dulu mmg aku jenis hangkut bawak blk smue yg ade... tp sbb dah kerap sgt outstation dan stay hotel, dah malas nak collect dah... menyemak jer... tp utk HR Hotel ni... aku tak tinggal beb... aku bawak balik smue kcuali frame tu jer...

Ni sofa dlm bilik... siap ade tulis Hard Rock Hotel Penang... Grrrr... rasa mcm nak ambk bawak balik jer...

Ni ade lagi yg disediakan... tp jgn bantai ambk jer potato chip smue tu... ade bayaran ko... aku mule2 ingtkan free... skali tgk ade tulis harge... yg teh nescafe tu baru free... nmpak tangan dak kecik tu... heeep... nak ambk potato chip latew...

Ni air mineral die... botol die pun lain dr yg lain... botol kosong pun aku hangkut bawak balik gak... siap mintak extra lagi 4 botol... wakaka...
heeeppp... nmpak tak tangan kat blakang botol tu... sebok jer budak ni... smue bende die nak usik...

Tgk jam kat TV tu pkul brapa... pkul 4.44 petang!!!!... grrr... aku lambat chekin hari tu... rugi jer.... 

Chanel TV mmg sgt puas hati... ada mcm2... smue chanel clear mcm tgk astro kat rumah... bkn mcm biase2 hotel yg aku pegi sblm ni... TV mesti x clear...


Haaa... ada kemudahan internet.... wifi pun ade gak tp aku tak test pun laju ke tak... 

Ni gambar kat lobby hotel waktu malam... cantik gila kowt lampu dia...

Kat lobby ada live band... waktu malam ada... ptg aku smpai pun ada...
Kat lobby dpn stage tu ada byk sofa bulat2 besar ni... boleh lepak situ sambil layan live band... rasa mcm nak rembat sofa ni bawak balik jer... gerammm...

Korang yg kesini kalau nak masuk dlm Hard Rock Cafe boleh jer... inhouse guest masuk free jer... kalau org luar nak masuk kena byr tp itu pun hanya hari jumaat malam sabtu dengan sabtu malam ahad jer kena byr... selain dr tu masuk adalah percuma... budak2 pun boleh masuk gak tp shingga 10.30 malam jer... lepas dari tu dah tak boleh masuk sbb 10.30 mlm ke atas dah jadi mcm pub dahh... penuh dgn asap rokok... sbb tu budak2 tak bleh masuk slps 10.30 mlm... tp katakan korang masuk bawak anak pkul 9.30 malam... then korang stay situ smpai pkul 11 12 malam pun takda hal... since korang dah ada dlm tu sblm pkul 10.30 its ok... dorang tak halau... tapi agak2 la kan... kalau asap dah berkepul2 dlm tu takkan nak biarkan ank kite sedut asap rokok plak...

Mule2 aku mmg nak lepak Hard Rock Cafe malam tu... tp sbb siangnya dah gile2 berendam main air... malam trus pengsan... huhuhuu...

Hmmm... ok la... sini dulu aku stury part 1... next entry aku smbung citer... next entry lagi byk gambar2 menarik... tunggu ehhh... kang panjang2 korang malas plak nak baca... ekekeke...




Labels: , , , ,