Mintak nyawa mengecat rumah

Hari ni mood kejer dah kelaut... mood raya tgh kuat merasuk... kehkehkeh... sebenarnya bkn hari ni jer... dah smggu mood kejer kelaut... mood blogging pun ntah kemana ntah... baru hari ni aku nak hapdet citer pasal mengecat rumah ni...

Xtvt mengecat rumah sebenarnya berlangsung sabtu dengan ahad lepas... dah smggu baru aku nak story... takpe2... masih sempat lagi aku nak hasut korang sama2 cat rumah sempena raya... hehehe...

Ni colur asal dinding rumah aku...

Colur kuning... colur pilihan tuan rumah sebelum ni... dlm gambar nmpak kuning mcm tak terang sgt tp sebenarnya colur kuning ni sangat terang mcm kuning court mammorth tuu...

Ni kat dining area... cat pun dah mengelupas... sedih kannn... huhuhu... kalau dinding yg dah nazak mcm ni... kena kikis dulu okeh... lepas kikis kasi lap skit dengan kain lembap... utk buang habuk2 yg ada...

Pastu buat treatment skit kat dinding yg retak atau yg berlubang sebab paku... mendalah putih mcm kapur tu boleh bli kat kdai hardware... aku tak ingt name ape ntah...

Mule2 aku cat putih 2 lapis... bagi btul2 hilang colur kuning tu... sebelum cat kat lantai tu alas la dulu dengan paper... kang kotor lak lantai... start mengecat sabtu pagi... settle cat putih ni hari sabtu malam... pkul 10 mlm tu... letih giler... bukak puase mkn kfc jer... cpt dan senang...


Ape2 bende yg melekat kat dinding tu korang cover dulu dgn ape2... kang kotor lak kena cat... TV kabinet aku boh kain selimut... ekon pun aku bungkus skali dengan paper... suiz2 smue tutup dengan solatip putih...

Ahad pagi start mengecat colur touquis... seharian gak bertungkus lumus dengan miss permaisuri... akhirnya siap mengecat pkul 7 malam... ngam2 sebelum berbuka... berbuka minum air jer... pkul 8.30 baru kitorang kluar g mkn kat chicken rice shop kat area umah aku tu... kebulor tahap cipan time tu... huhuhu...

Okeh... ni hasilnyaa... planing asal nak colur english rose... tp bile dh smpai kedai tgk byk catalog colur... trus terpilih colur ni... muahahaha...

Smue aku bantai 1 colur jer... tak buat feature wall pun... tunggu nnti la buat kemudian... tak pun tunggu Nadia hadiahkan aku feature wall seketul... kan aku ade masuk contest ari tu... tunggu result jer ni... smbil berharap... wakaka... 

Dining area umah aku dah ada meja baru... hoyeahhh... 

Smue kejer2 ni aku buat sendiri dengan miss permaisuri sambil dibantu si kecik tu... die pun tumpang sebok gak... hbs baju sluar kena cat...

Planing asal aku nak cat rumah hari kejer... lepas berbuka... time siang takut tak larat... tp memandangkan lepas berbuka laagiiii tak larat... so, kitorang buat sabtu ahad... start pagi smpai lewat malam... penat tu tak yah nak citer laa... klau boleh mintak nyawa mcm candy crush tu mmg awal lagi aku mintak nyawa...

Kalau mengecat rumah ni... standrad la kan... rumah dah mcm kena tsunami... meja kerusi bersepah2... yg paling seronok budak Akiff laa... byk kejer die nak buat... nasib baik kitorang buat sabtu ahad... 2 hari jer rumah bersepah... bayangkan kalau buat weekdays waktu malam... kompom makan masa seminggu br hbs mengecat... dan seminggu tu la rumah bersepah.... hohoho... tak sanggup dennn...

Published with Blogger-droid v2.0.10