Boutique Hotel Villa Warisan J.A - Room

 Jom aku tayang gambar bilik kat sini plak... sebelum tu nak ingtkan entry ni adalah panjang sebab banyak gambar... tolong jangan bosan... hehehe... aku ni buat entry beriya mcm iklan berbayar plak... padahal takde sape suruh pun... hahaha... xper2... sajer buat rujukan untuk kengkorang yg mungkin nak cari penginapan yg ohsemmm mcm ni... bab harga nanti last baru aku citer k...

Kalau nak tahu lokasi Villa Warisan ni boleh refer entry sini...
Kalau nak tengok persekitaran Villa Warisan yang penuh dengan ukiran seni yg ohsemmm.. boleh klik sini...

Ok now aku nak tunjuk bilik yg aku dapat tu... bilik kami kat Ground Floor... sebab masa daftar dah kena naik tangga nak masuk dalam villa ni, so nak ke bilik kena la turun tangga plak...

Kat level bawah ni ade 4 bilik jer... kat level atas pun 4 bilik jugak... so, bila dah turun bawah ni nmpak ada 1 lagi ruang santai2 untuk melepak...
Tapi ruang santai bawah takde TV... kalau ada TV lagi best... terasa mcm kat rumah sendirik plak... ruang santai ni betul2 depan pintu bilik aku... bukak pintu bilik jer terus nmpak ruangan ni... siap ade pintu nak tgk pemandangan luar...  tapi pemandangan luar tu takde ape pun nak tengok... ekekeke...

Ni adalah pintu bilik... pintu bilik pun ukiran kow2 die bagi... tp yg ni bukan pintu bilik aku...

Ni haaa pintu bilik aku... takde berkembar dengan mane2 bilik... time malam kalau bunyi bising pun orang tak dengar... ehhhh... tibe2 lak... ada sedikit kelucahan disitu... hahaha...

Nampak tak si Akiff tu... boleh rilex2 kluar masuk bilik... sebab dlm villa ni mmg tak pakai kasut... so, sangat la terasa seperti dirumah sendiri...

Ok jom kite masuk tengok ape ade dalam bilik plak...

Depan pintu terus ada katil size King... bukan Queen okeh... King lagi besar... Akiff nak tido guling2 pun sangat puas... cadar pun sangat cantek... hari kedua die tukar cadar corak yg same tp colur merah... lagi garang.... aummm.... grrr... katil plak kukuh giler... tak perlu risau ade bunyi2 gegaran... muahahaa... ade bau2 lucah jugak disini... sorry... hahaha... dan paling aku suke katil tu pun penuh dengan ukiran... hadoilaaa... jatuh cinta terus dengan katil ni... rasa mcm nak curik bawak balik KL jer...

Haaa... pintu bilik ni gune kunci style lame punyer...
kalau dari dalam juz kunci selak mcm ni jer... style giler kan...

Depan katil ni ade sofa yg santek jugak... tp sofa ni takde ukiran la pulak... kalau ade ukiran lagi terbaek... tapi ok laa kan... ade sofa mcm ni kalau ade anak 2 3 orang boleh la si abah tido kat sofa jer...

Dari atas katil tu boleh la layan TV yang die gantung kat atas langit tuuu... hahaha... tinggi giler... aku langsung tak smpai nak sentuh TV tu... dan tengah2 siling tu ade plaster siling yg buatkan bilik ni nampak sangat exclusive...

Dari pintu masuk akan nmpak 1 lagi pintu kat hujung sana... pintu tu adalah access dari bilik ni ke swimming pool... kalau bilik lain takde pintu mcm ni... kirenyer aku bertuah sangat coz dpt bilik depan pool...

Ni ade 1 lagi pintu kat sebelah TV tu... bile bukak pintu ni akan nampak mcm bawah ni...

Ade wardrob dan tmpt salin pakaian... die dah asingkan kat tepi... nak iron baju pun kat sini jer... 

Dalam bilik persalinan ni ade bilik mandi... pintu kayu jer... klasik sangat... kunci pun pakai selak mcm pintu depan jugak...
Hmmm... nmpak budak tu... ade2 jer la si Akiff ni... abah dok sibuk ambk gambar die sebok suruh bukak bekas Lady's Choice tu... nak mkn dgn roti... hahaha...

Okeh... ni plak bilik air die... bukak jer pintu bilik air terus terasa sangat ke'bali'an die... klasik giler... dr lantai smpai ke dinding.. smpai ke cermin.. smpai ke tingkap...
Yesss... ade bath tab... boleh main2 dengan Akiff...
Haa... kan dah kate... pantang ade bende ni... wajib la berendam sebab kat rumah takde ni... hehhee...

Ade seketul batu terpaksa dilepaskan disitu bagi melindungi tubuh badan abah dr terdedah kedunia maya... kahkahkah... dah main2 air mcm ni 1 hal jugak... Akiff tak reti puas... dah kecut smua pun masih nak berendam...

Ni cermin dlm bilik air... sebelah die ade tmpt sngkut tuala dan tisu...

Ini plak tingkap dalam bilik air... kalau bukak tingkap ni terus nmpak pemandangan luar...

Singki pun comel jer... walau pun kecik tp memadai... siap dengan berus gigi dan ubat gigi skali...

Antara kemudahan lain yg ada dalam bilik tu...
 Dressing table yg penuh dengan ukiran ni...
 Side table yg lengkap dengan set minum petang...
Lampu berdiri ni pun dari kayu yg diukir gak... pendek kate... segalanya adalah ukiran... dah mcm tinggal dalam muzium ukiran plak...

Ade gak aku tanyer pekerja situ, ukiran ni smue diorang buat kat sini atau import dari Indon... diorang kate memang import khas dari Indon... pastu smpai sini diorang akan pasangkan... perghhh... aku impress giler dengan seni ukiran kat sini...

Adehhh... panjang sangat plak entry ni... padahal nak citer pasal bilik jer... kehkehkeh... ok ok... aku stop sini dulu...
Next entry aku nak tunjjukan pool diorang lak... yg aku rasa sangat ohsemmm gak...


Labels: , ,