Penginapan Ohsemm di Johor Bahru

Haa... kan hari tu aku ade citer pasal percutian aku g Universal Studio Singapore (USS) kann... ingt lagi tak... baru jer lagi kowt aku citer... takkan dah lupe... sebenarnya aku tak bermalam pun kat Singapore... giler kow... mahal giler kowt kalau nak bermalam kat sana... so, aku bermalam kat JB jer...

Malam pertama aku kat JB aku stay kat New York Hotel... hotel ni dah jadi mcm  hotel rasmi aku tiap kali ke JB... tp disebabkan baru ni ade 1 kes berlaku kat hotel tu masa aku nak chekin smpai aku bertekak dengan awek kaunter yg muke kebas tak tau senyum tu... last last esoknya aku chekout dan cari hotel lain... tp masalah lain plak bila  kebanyakan hotel lain smue dah penuh... musim cuti skolah + ada jom heboh... senak perut jugak la nak cari penginapan last minit ni... ekekeke... padan muke aku...

Tapi akhirnya dengan bantuan member aku jumpe tmpt penginapan yg super duper ohsemmmm... serius!!! aku suke sangat tmpt ni...

Nama tempat ni Boutique Hotel Villa Warisan J.A

Mulanya nak cari penginapan bawah 200 hengget tp sbb takde pilihan maka aku hambek jugak yg ni... dan pilihan aku sangat sangat sangat berbaloi...

Villa Warisan ni agak tersembunyi kat tengah2 bandar JB tu... skali tengok nampak mcm rumah tradisional orang kaya tapi sebenarnya ini adalah tempat penginapan ala-ala bali yang sangaaaaaaat bali... takyah nak g jauh2 nak rasa penginapan ala2 bali... kat sini sangat laaaa terasa balinya... cuma kat sini takda servis urutan bali jer... kalau ada mesti lagi ohsemmmm... hehehe...

Nak cari lokasi Villa ni korang boleh search kat GPS korang tu SK (P) Bandar Tinggi... villa ni betul2 depan skolah ni...

Ni adalah pintu gerbang nak masuk ke Villa Warisan ni...

Masuk jer ikut pintu gerbang tu akan nampak bangunan tradisional ni... penuh dengan ukiran... ada beberapa lot parking kat situ... tak banyak pun... tp memadai sebab aku difahamkan hanya ada 8 bilik konsep bali mewah dan 4 bilik konsep resort... tak banyak bilik pun sbb tu tak banyak parking lot disediakan...

 Parking keter bawah rumah mcm ni... klasik giler bagi aku...
Ni pintu depan utama... nak masuk kena bukak kasut tggalkan kat luar... kasut yg kite tggal kat luar tu nnti die akan ambk dan susun kat rak kasut kat sebelah... lupe plak aku nak ambk gmbar rak kasut tu... tp kalau agak2 kasut tu harge ribu riban... baik jgn letak luar mcm tu jer... simpan dlm keter lg slamat...

Next entry aku akan bawak korang masuk melawat ruangan dalam Villa Warisan ni yang penuh dengan ukiran kayu yg buat aku terpegun dan terkesima dgn kehalusan seni ukir dia...

Labels: , ,