Wednesday, August 15, 2012

Tambahan Rebat Tol 30% dari PLUS

Okeh.. ini sesuatu yang luar jangka... mungkin ade orang kuat PLUS yang bace entry gua semalam bertajuk "Diskaun Tol tapi tolong beli kad Touch N Go dulu"... kahkahkah... terperasan lebey pulak...

Ada berita terbaru diterima semalam... PLUS beri rebate kepada pengguna lebuhraya yang menggunakan kad Touch N Go, PLUSMile dan SmartTAG sempena musim perayaan ni...



KUALA LUMPUR: PLUS Expressways Bhd (PLUS) akan memberi rebat tol sebanyak 30 peratus kepada pengguna yang membayar tol menggunakan sistem elektronik sempena sambutan Aidilfitri dan Hari Kemerdekaan tahun ini.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PLUS, Datuk Noorizah Abd Hamid berkata, rebat tol itu akan diberikan kepada orang ramai pada 15, 16, 22, 23 dan 31 Ogos ini. 
"Rebat tol terbabit diberikan kepada orang ramai yang menggunakan kad PLUSMiles, kad Touch 'n Go atau SmartTAG ketika membayar tol di lebuh raya kendalian PLUS. 

"Ia adalah satu langkah PLUS bagi menyemarakkan sambutan Hari Raya dan Hari Merdeka selain merupakan satu strategi PLUS untuk menggalakkan orang ramai beralih kepada sistem pembayaran secara elektronik yang lebih mudah dan pantas," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Noorizah berkata, pemberian rebat tol itu juga merupakan langkah PLUS untuk mengagihkan trafik dan menggalakkan orang ramai bergerak pada hari di luar waktu puncak.
Katanya, rebat berkenaan boleh dituntut di pusat khidmat pelanggan PLUS apabila pengguna menambah nilai kad elektronik mereka bermula 1 Oktober hingga 31 Disember ini.

"Sempena musim cuti ini, PLUS menjangkakan jumlah trafik akan meningkat sebanyak 30 peratus kepada 1.4 juta kenderaan setiap hari. 
"PLUS menggesa orang ramai supaya membayar tol secara elektronik bagi mempercepatkan transaksi tol dan membolehkan mereka melalui plaza tol dengan lebih selesa dan cepat," katanya.

Noorizah berkata, rebat tol itu bagaimanapun tidak akan diberi kepada pengguna yang membayar tol di Plaza Tol Tanjung Kupang, Bukit Kayu Hitam, Bangunan Sultan Iskandar dan Jambatan Pulau Pinang. - BERNAMA


Maklumat di atas gua cilok dari sumber Berita Harian

9 comments:

  1. mcm mana pun pada hari-hari mcm ni lah lorong elektronik ni jem..

    ReplyDelete
  2. jem mmg tetap jem tp kalau ramai yg guna at least kesesakan menuju plaza tol dpt dikurangkan... itu motifnya... :)

    ReplyDelete
  3. klu guna ni cepat ckit..tak pyah tunggu nak bagi2 duit balance.hihihi.bt T&G je..klu nk pkai smart tag ye tu beratus nk beli..ok dh klu ada kad je :)

    ReplyDelete
  4. wawawa... untung la... flite takde jem kat atas langit nun...

    ReplyDelete
  5. selamt hari raya dri KA & keluarga, mohon maaf andai ada salah & silap ye

    ReplyDelete
  6. Selamat ari raye KA... mohon ampun maaf dari kami sekeluarga juga...

    ReplyDelete