Gold Coast Resort, Morib

2 Julai 2012 gua bercuti ke Gold Coast Resort, Morib dengan Akiff dan miss permaisuri... 2 minggu gua tinggalkan diorang kat kg sebab gua out station, so percutian tu sebagai ganti balik masa gua untuk diorang...

Kami sampai resort tu pukul 2.30 petang tapi lepas chek-in tak boleh nak masuk bilik lagi... bilik belum ready... tunggu punya tunggu last-last pukul 3 lebih gua mintak nak masuk bilik jugak sebab Akiff dah meragam... lepak-lepak kejap lepas tu housekeeping datang nak kemaskan bilik... dalam pukul 4 baru bilik clear...
Keadaan katil ok... kalau tabur kelopak bunga rose lagi ok kan... hehehe...
Chanel TV tak banyak... huhuhu...
Balcony view water theme park... memang gua request nak view ngadap theme park... boleh skodeng... ekekeke...
Kat balcony ade meja kerusi untuk lepak... memang menarik...
See... Akiff tengah possing atas katil... hehehe...

 Dalam bilik air ade jacuzzy... ni salah satu keistimewaan resort ni... boleh lepak dan berendam dalam tu... die punyer pancutan air dan buih-buih jacuzzy tu berfungsi dengan sempurna... tapi sebab orang yang tak pernah guna macam gua ni terpaksa la mintak bantuan maintenance tanya macam mana nak guna... hehehe...
Cakkk... hahaha... Toilet ade tingkap... sambil berendam boleh bukak tingkap tengok TV...
 Baru sampai lepak-lepak dulu sambil makan keropok... bekal dari rumah... hehehe...
Haaa... ni la die view dari balcony bilik... bilik kami tingkat 3... kalau lagi tinggi lagi best kot... tapi tingkat 3 pun dah ok dah... pemandangan lagi jelas...
Akiff dah ready nak turun berenang... sampai pucat bibir Akiff berendam kat theme park tu... ingatkan hari kedua nak turun bawak Akiff lagi tapi risau dia demam sebab banyak main air... so, hari kedua main-main dalam jacuzzy jer... seronok betul Akiff kalau dengan air... dari kecik memang suke air...
 Pagi hari kedua kami jalan-jalan tepi pantai... Akiff geli kalau pasir kena kaki dia...
 Kat tepi pantai ade gazebo yang menarik tapi tak boleh masuk... hanya yang booking jer boleh masuk situ...
 Pesisir pantai yang berlumpur memang tak sesuai untuk mandi manda...
Akiff meraung bila gua suruh dia pijak pasir... geli la sangat... hadoiyaiii...

Lupa nak story, gua sebenarnya bercuti menggunakan voucer yang gua beli kat Street Deal... klik sini... pakej ni hanya RM180 termasuk penginapan 1 malam di bilik suite yang lengkap dengan jacuzzy serta 2 tiket masuk water theme park untuk 2 orang dewasa serta buffet makan malam dan sarapan pagi untuk dua orang... sangat berbaloi dengan harga yang gua bayar...
Untuk tetamu yang berniat nak ke water theme park situ tapi tak nak stay kat Gold Coast Resort pun boleh masuk situ dengan bayaran masuk seperti di atas...

Labels: , , , , ,