Buffet Steamboat @ Cafe PICC, Putrajaya

Dah lama aku nak makan stimbot tapi dok bertangguh sebab nak pegi makan tempat macam ni kena tunggu Miss Permaisuri ada sekali... takkan nak pergi berdue lak kann... kang steamboat kemana, Akiff kemana... kebetulan pulak baru-baru ni aku dapat jemputan dari Cafe @ PICC untuk majlis pelancaran makan malam buffet stimbot... Huh... memang peluang la kannn...

Semalam aku dah merasa stimbot kat situ... memang berbaloi dan sangat puas hati... Ehhh... memang la berbaloi kan sebab makan di taja... wakaka... mesti korang fikir macam tu kan... tapi serius wehhh... kalau die suruh bayar pun aku tak kisah sebab memang berbaloi hidangan yang disediakan compare dengan rate kat situ... nanti bulan depan mak abah aku nak datang KL aku nak bawak diorang datang makan sini... Miss Permaisuri balik KL nanti pun aku plan nak datang makan sini lagi... hehehe... puas hati giler... itu yang excited nak update entri stimbot ni dulu... padahal entri percutian aku dok tertangguh lagi... kehkehkeh... 

Entri kali ni memang bersepah dengan gambar... harap bersabar la ehh kalau loading slow... hahaha... banyak sangat menu dia sampai rambang mata... wakaka...


Kat sini diorang sediakan 2 jenis sup untuk dicelur... pedas & tak pedas... yang pedas tu sup tomyam... memang pedas mengancam... aku sukaa... yang 1 lagi tu sup ayam halia... pun sedap gak... yang tak makan pedas macam Miss Permaisuri dengan Akiff boleh la celur bahan-bahan stimbot kat sup ayam halia ni...

Semeja dengan aku semalam blogger-blogger hebat... Najeeb, Faizal Fredley, Ujang, Yana, Ben Ashaari, Mieza dan jugak Sue Sopian...

Ok lah... meh aku tayang sikit antara pilihan bahan-bahan yang disediakan untuk steamboat...

Ni aku tunjuk sikit jer ni... ade banyaaaaaak lagi...

Sos pulak memang banyak giler pilihan yang ada.. sos memang resepi khas chef-chef kat sini... pilih jer nak yang mana... kalau mampu boleh la rasa semua sekali...

Nak yang berat sikit boleh la try aneka mee yang ada... aku tak sempat pun nak merasa mee-mee ni smue... kenyang dah... huhuhhu...


Haaa.. kalau bab sayur-sayur memang jenuh gak... segala mak nenek sayur ada... yang aku tak pernah makan pun ade... cendawan sajer dah macam-macam jenis dan bentuk... tapi semalam aku paling suke asparagus... hehehe... memang feveret aku tu...

Kalau korang datang bawak sesiape yang tak suka makan benda-benda macam ni... tak perlu risau sebab dalam pakej steamboat ni ade skali dengan nasi goreng, mee goreng, spaghetti, putu piring, bubur dan banyak lagi...


Tapi semalam aku dengan Akiff makan carbonara ni dulu sebagai pembuka selera... wakaka... memang sedap... Miss Permaisuri kalau ada memang yang ni jugak die target awal-awal... tau sangat dah... kannn... hehehe...

Untuk dessert stesion pulak ada kek, buah, puding dan macam-macam lagi...

ABC pun ade gak... semalam last sebelum balik sempat la melantak ABC semangkuk walaupun aku tengah batul-batuk teruk semalam... hehehe...

Ni pilihan aku dengan Akiff... tak banyak kami pilih sebab nak merasa banyak benda lain lagi...

Haaa... Persembahan live pun ade sambil-sambil korang makan tuuu...

Ni aku bersama Ketua Chef Cafe @ PICC... Chef Anuar! terbaek Chef...


Pakej Steamboat Buffet kat Cafe @ PICC ni sangat berbaloi dengan harganya... cuma RM35 bersih untuk seorang dewasa dan RM18 bersih untuk budak-budak umur 6 tahun ke atas... yang umur 5 tahun dan ke bawah adalah PERCUMA!!!

Tapi tapi tapi... sekarang ni Cafe @ PICC tengah buat promosi dari 25 September sehingga 31 Disember 2014... Diskaun 20%!!! So, harga promosi ni jadi RM28 untuk dewasa dan RM14 untuk bebudak... Murahhhhhh giler kannn...

Kalau korang berminat nak cuba Steamboat Buffet kat PICC ni boleh call no 03-8887 6000 untuk tempahan tempat duduk... dibuka setiap hari kecuali hari Ahad bermula jam 6 petang hingga 10.30 malam... maklumat berkaitan boleh tengok kat flyers atas ni...

TQ Cafe @ PICC untuk jemputan kali ni... memang terbaek!


Maklumat tambahan : Selain buffet Dinner ni... Cafe @ PICC juga ada buffet lunch dan jugak sarapan pagi...




Labels: , , , ,