Review Lawak Ke Der 3 2013

Semalam 1st day show Lawak Ke Der 3 kat Istana Budaya... nak tahu maklumat lanjut pasal show Lawak Ke Der 3 boleh klik sini....

Sebelum nak story mory pasal event smlm... aku nak bagi setinggi2 TQ to www.escnow.com sbb menjadi penaja utk blogger2 smlm... dan tak lupa jugak to Bro Framestone yg sudi masukkan aku dlm list blogger yg terlibat utk event smlm... TQ banyak2..

Sblm show start aku berpeluang meninjau kat belakang stage... tgk persiapan diorang... g melawat kawasan bilik persalinan artis2 yg terlibat... waaaaa... 1st time dpt tgk sebalik tabir ni... dah la kat Istana Budaya plak kann... kebetulan aku mmg ade kenalan yg kejer kat situ, die yg bawak aku pusing2 kat blah dalam sblm show start... kononnya bawak blogger tinjau persiapan la kannn... hahaha... blogger la sangat... sorry geng2 lain sbb tak dpt nak hajak korang joint aku skali smlm sbb takut kena halau plak kalau ramai2... hehehe...

Ni kat ruang bilik persalinan diorang... aku sempat la bergambar dgn Nabil... yg lain smue tgh sebok makeup dan get ready utk perform... so, aku tak kacau kecuali Nabil jer yg aku nmpak mcm cool giler...

Budak Nabil ni dah knape time bergambar tgk kelain plak ni.... Grrrrr... lepuk kang...

Masa kat blakang stage tu, aku tgk sendiri mcm mana stage yg sebesar2 alam tu digunakan... tp bile show diorang tutup sana sini jd nmpak kecik jer laa... dan tinggi kat atas stage tu adalah setinggi 8 tingkat bangunan... wow... patut la bertaraf donia...

1st time pijak stage yg berprestige ni... feeling super ohsemmm...

Prop pertama kumpulan Jambu... dah get ready kat sebelah dah...

Ni prop kedua yg diorang gunakan...

Mule2 bile aku dpt tahu yg Lawak Ke Der 3 takde pelawak2 feveret aku melainkan Nabil dgn Harith jer... aku dah mula mcm hmmmmmmmmmmmmm.... panjang jer aku hmmm... so, ok laa... aku tak expek lebih2 sgt...

Bile show start aku tgk Nabil kluar dulu... Nabil kirenyer merangkap pengacara utk show tu jugak... okeh... ade beberapa punch line yg tak sampai tp si Nabil ni dah boleh dikatakan mmg master dlm lawak pentas ni kot... bile lawak die tak menjadi, die pandai manipulate bende tu sbg lawak baru plak... mmg tak mengecewakan... mmg respek budak Nabil ni...

Kemudian giliran Jambu plak... lawak diorang tak jauh beza dgn lawak2 diorang yg biase kite tgk kat astro... lawak diorang takde nak interact dgn audience... diorang punyer show mcm sketsa... ade citer dan watak... hanya Jambu jer yg perform 2 kali... org lain skali jer...

Kemudian kluar si Douglas Lim pulak.... ni 1st time aku tgk die buat show... biase tgk yg mcm dlm tv tu jer... itu pun takde la nmpak ape sgt dgn Douglas ni... aku mmg tak mengharapkan sesuatu yg lebih dr die... tambah2 pulak die kena buat joke dlm bahasa melayu... mcm hmmmmmmmmmmmm gitu jer... die pun awal2 dah warning yg die mmg agak newbie nak perform live mcm ni compare to others yg boleh kata selalu sgt perform live.... sbb tu die kate die is so virgin stand up comedian in Malay....

Tapi kannn... sape sangka... orang yg kite tak harap sgt tu lah sebenarnya jantung dalam Lawak Ke Der 3 kali ni... die punyer joke aku boleh bagi 5 start dari lima bintang... terbelit penkres gelakkan si Dougles Lim ni... nangis2 aku gelak... hahahhaa... mmg terbaik... haaaa... part die nyanyi lagu Awie semalam... gilerrrrrrrrr... lirik yg so funny daaaaaaan berbakat giler die nyanyi... sedap plak tu... siot jer...

Performer terakhir adalah Harith Iskandar... pun tak mengecewakan... die mmg dah otai dlm stand up comedy ni... mmg patut pun... cuma aku lebih suka Harith menggunakan bahasa inggeris sbb bila dia guna BM mcm tak berapa lancar jer... die sendiri pun mengaku yg BM Douglas lebih baik dari die... Hmmm... so, Harith Iskandar kena kerja lebih skit la lps ni... dah kate Malaysian kann... haruslah BM tu kena power... walaupun awak tu ade darah daging omputih...

Apapun aku sgt syorkan korang g tgk sendiri Lawak Ke Der 3 ni kat Istana Budaya... semalam baru 1st show... sempat lagi ni...

Nah jadual diorang... jgn nak tunggu kluar kat TV jer... sbb feeling die tak same weh... serius aku ckp... smlm aku langsung tak tgk screen yg ade... sbb tgk live atas stage berganda lebih puas hati...

Nak beli tiket boleh kat www.ticket2u.biz atau boleh dapatkan info lanjut kat www.istanabudaya.gov.my


Labels: , , ,