Review Fast & Furious 7 : R.I.P Paul Walker


Semalam sempat la aku join Special Media Screening di GSC One Utama untuk film Fast & Furious 7 yang dianjurkan oleh Ambi Pur... dah lama tunggu film ni keluar lebih-lebih lagi sejak kes Paul Walker mati masa penggambaran film ni belum lagi habis...


Sebelum tayangan memang aku takda hint langsung pasal jalan citer film kali ni... cuma aku ada la follow film Fast & Furious dari awal sampai yang ke 6... cuma aku harap yang ke 7 ni lebih buat aku lagi teruja dengan aksi yang ada...

Secara ringkas sinopsis Fast & Furious ni berkisar pasal dendam seorang abang terhadap adiknya yang tengah terlantar kat hospital disebabkan oleh geng-geng Fast & Furious dalam film yang sebelum ni... jadi dalam film ni die nak balas dendam bagi pihak adik die.... si abang lakonan Jason Statham adalah watak baru dalam film ni... die ni kebal n ganaaaaazzzz giler... jenis takde hati perut... sikit-sikit nak letupkan orang...

Pada masa yang sama ada pihak lain yang cuba bla bla bla bla bla... hahahaha... (sorry tak sampai hati nak citer detail... hehehe...)


Rupanya Tony Jaa yang hero Thai dalam film Ong Bak tu pun berkhidmat untuk pihak jahat yang satu lagi tu... dapat la tengok aksi ganas Tony Jaa dalam film kali ni... lompat sana.. lompat sini... pusing sana... pusing sini... tapi last-last mati jugak di tangan Paul Walker... ehhh... terbagi tau lak... hahaha...

Secara keseluruhannya aku bagi rating 8 dari 10 bintang... tapi dari segi aksi aku bagi full mark... dasyat giler aksi-aksi dalam film ni... sentiasa buat adrenalin korang bergelora... hahaha... ayat tak boleh blahh...

Lepas kematian Paul Walker, watak Brian O'Conner di sambung oleh dua adik dia iaitu Kaleb & Cody dan turut dibantu dengan teknologi CGI untuk memastikan watak Brian disambung dengan baik...

Dari Kiri : Cody, Caleb & Paul Walker (Sumber Image)

(Sumber Image)
Tapi aku dapat jugak nampak perbezaan fizikal Paul dengan adik beradik dia yang lain sebab texture body diorang agak berbeza... yang lain tu nampak kurus sikit dan tak sado... gambar atas ni antara babak-babak akhir dalam film ni... ade nampak beza jugak kann... Ngeee... gigih aku selidik...

Ending film agak emotional sikit sebab ada short tribute untuk Paul Walker... ade flash back die dalam film Fast & Furious yang sebelum-sebelum ni... huhuhu... R.I.P Paul Walker...


Setinggi penghargaan kepada Ambi Pur sebab sudi jemput aku sama-sama dalam Special Screening Fast & Furious 7 kali ni... siap dapat bawak balik pewangi khas Ambi Pur Limited Edition Fast & Furious... Yang menarik pasal Ambi Pur ni adalah ia dapat menghilangkan bau yang tak best dalam keter dan gantikan dengan bau yang menyegarkan... Peminat Fast & Furious wajib dapatkan segera Klip Premium Limited Edition Fast & Furious di pasaran sekarang....

Image dari Yanty Lee

Facebook : www.facebook.com/AmbiPurMY

Labels: ,