Bercuti Bersantai Di Chalet Terapung...

Cuti sekolah bulan lepas sempat la aku bawak family aku bercuti di Chalet Terapung dekat Merbok, Sungai Petani, Kedah... jarak dari Exit Tol Sg. Petani (Utara) ke Chalet ni lebih kurang 30 minit perjalanan... nak cari Chalet Terapung ni senang jer... sampai di Exit Tol Sg.Petani (U) korang boleh guna applikasi Waze then waze akan bawak korang teruuuuus sampai dekat parking kat sini... boleh search dekat waze guna keyword "Chalet Terapung PPK Merbok"... 

Agro Pelancongan Chalet Terapung PPK Merbok, Kedah

Untuk entry kali ni aku tak nak share detail chalet ni lagi sebab aku nak korang tunggu next entry aku... hehehe... next entry baru aku share detail pasal tempat ni okeh... sementara tu meh layankan dulu gambar persekitaran Chalet Terapung ni...

Ni kat laluan masuk chalet terapung...

Chalet kitorang yang unit 1st kat belakang tu... nasib baik bukan yang hujung-hujung sana... 
Chalet kitorang yang paling dekat dengan pelantar memancing... sebelah jer dengan laluan nak kepelantar...

Ni laluan nak ke pelantar... simpang ke kiri tu nak ke chalet... yang hujung tu la pelantar memancing... sape-sape pun boleh memancing kat sini... kat pelantar tu ade pondok dengan toilet jugak...

View pelantar dari balcony chalet kitorang... nak buat BBQ kat pelantar ni pun boleh... tempat BBQ dah disediakan kat situ...

Meh layankan gambar persekitaran chalet ni yang menenangkan... serius best... aku yang tak minat memancing pun dah jatuh cinta dengan tempat ni sebab sangat mendamaikan...

Pemandangan Paya Bakau

View sunset memang ohsemmmm giler....
View waktu pagi.... layan view ni sambil breakfast...
Haaa... ni pemandangan Chalet kat sini... amacam? Ada tertarik hati nak ke sini tak? Kehkehkeh... Kaki pancing mesti dah tergoda kannn... yang bestnyer kat sini kalau korang tak nak pegi memancing kat pelantar, korang boleh memancing dari balcony chalet jer.... ohsemmm giler kannn... tengah malam pun kaki pancing boleh tido kat balcony sambil pegang joran... gitew... hahaha... mak mertua aku tido 2 3 jam jer malam tu sebab dok memancing sampai ke pagi...

Ni antara kemudahan lain yang ada kat sini... ada 3 pelantar memancing kat sini...

Selain tu korang boleh jugak sewa boat untuk jenjalan menyusuri sungai merbok... sewa boat ni RM60 sahajakkkkk... boleh muat sehingga 12 orang... masa perjalanan antara 30 minit hingga 45 minit... next time datang sini boleh la merasa naik boat ni... hari tu tak sempat nak naik pun...

Pesanan penaja


Labels: , , , ,