Isteri Mengandung, Suami Yang Mengidam

Aku tak tahu la benda ni selalu jadi atau memang jarang-jarang berlaku... bila isteri mengandung suami yang mengidam... 

Ni bukan 1st time aku mengidam masa Miss Permaisuri pragnant... dulu masa mengandungkan Akiff pun sama jugak... aku yang mengidam... tapi kes Akiff dulu lain sikit jalan citernyer...

Ni nak cerita throwback masa mengidam dulu... masa tu aku teringin sangat nak makan putu buluh... keinginan tu membuak-buak... balik kejer merata aku pusing sebab dok mencari putu buluh tu tapi tak jumpe... yang ade putu mayam dengan putu piring...

Satu hari tu aku jumpe ade sorang makcik jual putu piring... aku tanya dia kat mana ada jual putu buluh... dia kata kat pasar malam Pekan Batu 9 Cheras ade jual.. tapi pasar malam tu hari ahad... masa tu baru hari rabu atau khamis kalau tak silap aku...

So, bertabah jer aku tunggu sampai hari ahad tu... pukul 4 petang aku dengan Miss Permaisuri dah melepak kat kawasan pasar malam tu sebab nak beli putu buluh... pasar malam pun belum start lagi... puas menuggu akhirnya dapat jugak putu buluh yang aku nak tu...

Lepas tengok perangai aku yang beriya sangat nak makan putu buluh, Miss Permaisuri terfikir nak buat pragnancy test... resultnya positif... hohoho... baru aku tahu gitu feeling orang mengidam...

Ni untuk 2nd baby pun aku rasa lagi feeling yang sama... tapi kali ni aku teringin pulut mangga thai... bukan pulut mangga yang versi tempatan punya... pulut mangga versi siam lain sikit... macam kat bawah ni tapi yang bawah ni belum letak kuah santan... merata dah aku cari pulut mangga ni... tak jugak jumpe... ade kedai yang ada jual tapi masa aku pergi dah habis... Grrrrr... hari tu dah dapat kat Kg. baru tapi tak memenuhi spec... hahaha... ni dok mencari lagi ni...


Feeling mengidam atau teringin ni bukan sengajer buat atau gedik-gedik nak makan... feeling die lain sikit... susah sebenarnya nak describe macam mana feeling mengidam ni... lebih kurang gini laa... time bulan puasa korang g pasar ramadhan pastu nampak orang jual macam-macam makanan... masa tu la korang rasa teringin nak makan itu ini bile tengok makanan-makanan tu... rasa macam nak makan situ jugak... Haaa... feeling die macam tu la lebih kurang...

Biasenyer bile mengidam ni korang akan asyik teringat jer selagi tak dapat... huhuhuhu... apa pun syukur la sebab aku just merasa mengidam jer bila isteri mengandung... ade sesetengah suami bila isteri mengandung diorang yang dapat alahan teruk... 



Labels: