Boat Noodle... Wajib makan bermangkuk-mangkuk

Boat Noodle

Minggu lepas Daus Redscarz ajak aku makan kat Boat Noodle kat Publika... Tak pernah pulak aku dengar pasal Boat Noodle ni... tibe-tibe pulak mamat ni ngajak aku ke sana time lunch hour...

1st time sampai sini agak terkejut jugak sebab aku nampak tiap meja orang yang makan kat situ semuanya mangkuk bertingkek-tingkek... sedap sangat ke sampai makan bertambah-tambah... sebagai permulaan kitorang order sikit jer dulu... dah rasa terus order lagi dan lagi dan lagi... hahaha...

Memang wajib tambah kowt sebab potion semangkuk tu hanya 2 kali suap jer... hahaha... 10 kali suap maksudnyer 5 mangkuk... Grrrr... tapi sebab sedap punya pasal... bermangkuk-mangkuk la jadinya...

Rasa noodle ni agak unik dan aku tak pernah rasa noodle yang macam ni... rasanya agak masam tapi sedap... aku ni jenis tak suka masakan yang masam tapi noodle ni boleh diterima tekak...

Beef Thai Rice Noodle (RM1.90)
Korang perhatikan gambar atas ni... tu kuantiti noodle untuk semangkuk... sikit sangat... tapi perhatikan mangkuk tu betul-betul... Grrrr... memang trade mark kat sini kowt guna mangkuk yang dah sumbing... hoiiii... makhruh la makan guna bekas yang sumbing dan pecah macam tu... mule-mule rasa macam nak mintak tukar mangkuk lain jer tapi bile tengok balik kebanyakan mangkuk memang macam tu... huh...

Harga semangkuk noodle tu RM1.90 sahaja... untuk orang normal rasanya perlukan 4 mangkuk minimum baru puas kot.... kat sini tak banyak pun pilihan menu yang ada... 


Grill Beef Meatball (RM5.90)
Bebola daging bakar atas ni memang sedaaaaaaaaap....  nak tambah tapi mahal la pulak... next time la datang lagi... hahaha... yang putih kat gambar bawah ni pulak pencuci mulut Ka Num Tuay... 2 bekas kecik tu RM1.00... yang ni pun sedaaaaaaaap.... ade sejenis kuih tempatan rasa sebijik macam kuih ni tapi aku tak tau nama...

Ka Num Tuay (RM1.00)

Hasil cubaan pertama kat sini... wakaka...


Ni menu dia... tak banyak pilihan pun kannn... Noodle pun ade 4 jenis jer... Info lanjut boleh ushar Facebook Boat Noodle 


Labels: , , ,