Terlajak Laris + Qu Puteh = Terlajak Puteh


Semalam sebelum masuk tido sempat la aku alih alih chanel TV tu... pastu tertengok rancangan HLive yang Pak Nil jadi pengacara tu... tetamu dia is tokey Qu Puteh dengan Terlajak Laris tu... die temubual pasal berbelanja besar dalam marketing...

Baru-baru ni masa Anugerah Juara Lagu, Qu Puteh dah melabur RM3 Juta sebagai penaja utama... lepas tu yang Terlajak Laris pun berbelanja besar jugak dengan sponsor Akademi Fantasia... Jadi Pak Nil ni tanya la adakah berbaloi pelaburan yang diorang buat ni... ade la diorang borak itu ini tapi aku tak ambik port sangat...

Cuma aku tertarik dengan strategi pemasaran diorang ni... sangat bijak... sekarang kan masyarakat kite jenis suke mengutuk benda-benda pelik dan jadikan benda tu sebagai viral... jadi trademark Datuk Vida yang buat jari letak kat muke pastu dengan slogan yang annoying tu membuatkan orang ingat akan produk die...

Macam tu jugak dengan produk D'Herbs Terlajak Laris tuu... dulu aku pelik gak kenape ko gedik sangat cakap buat suara annoying macam tu sedangkan masa sembang takde la suare itik tu keluar... now baru aku sedar yang tu semue strategi marketing diorang... biase bile kite dengar suare 'jantan' atau 'comel' dok iklan kat TV dan radio tu macam dah normal sangat... takde impact bile pendengar dengar... tapi bile dah keluar suare annoying gitu baru la orang akan perasan dan ternyata benda tu berjaya menaikkan brand diorang...

Tapi bak kata Datuk Vida yang sempat aku dengar semalam.... walau hebat macam mana marketing yang dibuat tapi kalau produk tu sendiri tak bagus, tak kan bertahan lama jugak... diorang berani berbelanja besar dalam marketing sebab diorang yakin dengan produk diorang yang berkesan katanya... 

Okeh... now aku nak kena start fikir macam mana aku nak pasarkan blog aku ni supaya orang lain kenal... hahahhaa.... tapi masa yang sama content dalam blog pun kena la ber'isi'... takmo la buat entry sampah yang takde manfaat untuk diri sendiri dan orang lain... kannnnn....

Labels: ,