Preschool & Daycare Akiff

Seronok pulak baca story pengalaman hantar anak ke tadika atau sekolah... berebut-rebut semua nak update story anak masing-masing... hehehe... yer la kannn... pengalaman tu kena la simpan dan sematkan bebaik dalam blog... nanti bile anak dah masuk U boleh la suruh die bace balik macam mana dia masa 1st day sekolah dulu kannn...

Tapi yang bestnye kebanyakan story anak masuk sekolah ni penuh dengan gambar... hahaha... comelll... tak boleh bayang kat sekolah mak pak masing-masing pegang hp nak ambik gambar anak... sabor jer laaa... harap cikgu-cikgu tak stress dengan mak pak sekarang yer... dah tak pelik pun bila mak pak sebok dok ambik gambar... even anak tengah nangis pun sebok ambik gambar dulu sebelum pujuk... hahahaha... haruuu...

Ni aku tak mengata kat sesape okeh... aku pun cenggitu gak... sebelum keluar rumah sebok nak ambik gambar Akiff dengan uniform dia... wakaka... tapi takde la tiap hari... 1st day jer...

Akiff dari kecik tak pernah dihantar ke nursery atau mana-mana pusat asuhan... Maksu aku yang tolong jagakan... Kiranya ni pengalaman pertama Akiff untuk persekitaran baru... jugak pengalaman pertama aku dengan Miss Permaisuri untuk tinggalkan Akiff di bawah jagaan orang lain... huhuhu...

Tadika yang aku pilih ni ada 2 sesi... sesi pagi adalah preschool dari pukul 8 pagi sampai 11.30 tengah hari... tapi dah boleh start hantar seawal jam 7 pagi... lepas habis preschool sambung day care kat situ jugak sampai pukul 7 petang... tapi aku biasa ambik Akiff awal... lepas habis kejer terus ambik Akiff..


Segala makan minum Akiff disediakan sepenuhnya oleh pihak tadika... ada 3 kali makan... sarapan pagi dalam pukul 10 pagi... makan tengah hari dalam pukul 12 lepas tu minum petang dalam pukul 4 petang... So memang takde la kesah aku sediakan bekal makan Akiff segala bagai... kalau aku kena sediakan bekal Akiff jenuh jugak laa... jawabnya beli roti jer la tiap hari... wakaka... cuma bekas air masak jer kena bawak sendiri dari rumah...

Kat situ jugak diorang akan mandikan Akiff 2 kali sehari... lepas sesi preschool sekali... lepas tu petang dalam pukul 5 sekali... Baju, pampers dengan susu aku dah bekalkan terus untuk seminggu... teacher die akan simpankan... takde la tiap hari nak kena bawak... cuma baju yang dah pakai tu tiap hari kena bawak balik... 

Okeh nanti aku story pasal kerenah Akiff bila dah ber'school' ni dan perubahan kat budak Akiff ni...


Labels: , ,