Perubahan Akiff bila dah ber'school'

Sekarang ni bila Akiff dah ke school ni perubahan paling besar yang aku rasa ialah aku rasa tua... hahaha... anak dah sekolah oittt... walaupun tadika jer tapi feeling hantar anak ke sekolah tu sangat lah ke ayah-ayahan.... insyaAllah bulan 6 nanti bertambah sorang lagi anak, lagi la feeling tu membuak-buak...

Okeh back to story asal... sekarang ni Miss Permaisuri masih lagi di Sarawak... jadi segala urusan Akiff ke sekolah dari A to Z diuruskan oleh aku... pagi-pagi lepas siapkan diri aku, aku kejutkan Akiff then mandikan die... proses kejutkan Akiff ni kena slow n steady... dah macam orang bercinta pulak... 

Habis sesi pujuk memujuk, dukong die masuk dalam bilik air then mandikan... lepas tu pakaikan baju die sambil bagi tengok katun kat depan TV... kadang-kadang mood mengade die sampai die taknak tengok katun, nak layan youtube kat handphone aku... ok takpe... layankan jer... 

Biase aku hantar Akiff g school naik moto kalau hari tak hujan... 4 minit jer dari rumah... kalau naik keter tambah seminit lagi sebab tak boleh mencilok... sampai kat pintu pagar school, teacher Akiff dah siap tunggu kat luar... memang school ni punyer konsep teacher akan jemput bebudak kat kereta atau kat moto... parents takyah turun hantar sampai kat dalam... bagus kannn... biasenyer memang ade 3 4 orang teacher yang melepak depan school setiap pagi tunggu student sampai...


Balik dari school apa yang Akiff akan citer adalah bab makan... tiap hari citer makan ayam.. makan fish.. makan tolor... makan biskut tiger... hahahha... lepas tu citer tengok katun animal... katun itu la.. katun ini laa... huh... bab belajar jarang-jarang die citer... kalau ade pun die juz citer hari ni teacher suruh nyanyi...

Apa yang aku nampak perubahan Akiff sekarang sejak ke tadika ni adalah waktu tido die dah kembali normal... sebelum ni selagi belum pukul 12 tengah malam memang Akiff takkan tido... dah buat  macam-macam nak bagi tido awal tetap jugak tak berjaya... tapi sekarang pukul 10 malam bile suruh masuk tido jer die tak banyak songeh... menonong jer masuk bilik tido... tapi dah 2 hari aku awalkan sikit waktu tido die... pukul 9 malam dah suruh masuk bilik tido... tapi walaupun masuk bilik awal takde la die terus lena... makan masa setengah jam ke 45 minit jugak sebelum die terlelap... dok membebel macam-macam dalam gelap...

Perubahan lain yang aku nampak sejak die pergi school ni adalah Akiff dah berselera makan... kat rumah pun kemain nak makan itu ini... lepas tu bila makan die akan jilat semua jari dia... hahaha... comel jer... teacher die yang ajar la tu kot... jilat jari lepas makan kan sunnah nabi... 

Haaa... bab cakap pun makin meriah mulut dia... pot pet pot pet tak berenti... kenapa dan kenapa dan kenapa tu makin banyak pulak... jenuh nak menjawab... apa yang kita jawab semua ada kenapa lagi lepas tu... Grrrr...

Labels: