Pensil Jumbo Untuk Si Kecil Belajar Memegang Pencil

Sebelum ni aku ada kongsikan entry tips mengajar anak memegang pensil dan bagaimana untuk memahirkan anak dengan keaedah memegang pensil yang betul... klik sini untuk baca entri tersebut...

Dalam blogpost tu aku ada nyatakan antara keperluan mengajar anak memegang pensil adalah dengan menggunakan pensil jumbo berbentuk segitiga dan jugak pensil warna jumbo...

Yang tak tahu mendalah tu macam mana boleh refer gambar atas ni... aku pun 1st time tengok pensil versi gemok gini...

Untuk pensil tulis memang ada yang berbentuk segi tiga tapi kalau pensil warna tak jumpa pulak yang berbentuk segi tiga... yang aku beli ni bentuk biasa tapi bersaiz gedabak...

Puas jugak nak mencari pensil ni... aku pergi kedai buku kat jalan TAR memang takde jual... pergi dua tiga kedai stationary yang biasa-biasa memang takda jual... last-last try cari kat Pasaraya Giant... haaa... ada pun... 

RM5.99... mahal dari pensil biasa... satu set ada 3 batang pensil jumbo segitiga, pemadam dan jugak germit... hahaha... lama tak sebut germit... dulu aku sekolah kat kedah kami sebut germit... bahasa betulnya sharpener atau pengasah pensil...

Pensil warna jumbo pulak RM7.59... nampak tak kotak pensil warna yang atas sekali tu... yang kecik tu... haaa yang tu colur saiz biasa... memang nampak beza saiz dia kann... semua yang aku beli ni brand Stabilo... brand lain tak jumpe lak...

So, lepas ni kalau nak cari pensil bentuk segitiga gemok dengan pensil warna jumbo boleh dapatkan di Giant Hypermarket terdekat k... Harap dapat membantu...


Labels: , ,