Pau Bakar... Lain dari yang lain...

PAU BAKAR

Perghhh... 1st time aku merasa pau bakar... kalau pau kukus tu memang dah biasa sangat dah...


Pau bakar ni ada banyak cawangan... die dah francaiskan... katanya ada kat Sg.Buluh, Gombak, Kajang, Johor dan banyak tempat lagi... yang aku try ni kat Cheras... dekat depan Petronas Bandar Tun Hussien Onn...


Ada banyak jenis pau yang ada... pau pedas ada... manis ada... yang ber'cheese' pun ada...


Uniknya pau ni ialah inti atau filling dia tak dimasukkan sekali macam pau biasa... Pau King ni bila kite nak baru die akan letak filling dia... pau akan dibelah dua macam roti burger tu then baru dia letak inti...

Tak semua pau dia akan bakar... hanya yang tertentu jer... contohnya macam Pau Bakar Daging Black Pepper Cheese yang aku try baru-baru ni... memang terbaek dan sedap...

Hari tu aku ade tapow pau coklat, kaya, ikan bilis dgn pau daging black pepper cheese... tapi sedihnya sebab pau tu semua aku makan bila dah sejuk... balik dari beli pau aku menyinggah rumah makcik aku... malam baru makan... huhuhu... kureng la sikit rasanya... kalau makan panas-panas mungkin rasanya lebih teebaek kannn...

Tapi pau bakar daging black pepper cheese memang sedap... balik rumah aku masukkan dalam oven lepas tu makan... pehhh... kulit luar die jadi garing, dalam lembut... memang kena dengan taste aku...


Antara pilihan pau yang ada serta harganya sekali... errrr... mahal ke murah ehh... macam mahal jer kann... tapi berbaloi rasanya sebab pau dia agak besar dan tak kedekut inti...



Labels: , , , ,