Kelas Photoshop Bertauliah - Arte Academy

Baru-baru ni aku ada attend kelas photoshop di Arte Academy, Puchong... kalau yang dah biasa baca blog aku ni mungkin tahu yang aku memang peminat photografi... ni peluang aku tambah ilmu dalam fotografi...

Basicly memang aku dah tahu serba sikit menggunakan photoshop ni tapi yang simple jer laaa... advance tak tahu... tapi sejak android ada banyak Apps yang boleh bantu aku edit gambar, dah lama aku tak guna photoshop... banyak yang dah lupa...

Tapi bila aku attend kelas photoshop baru-baru ni terus rasa teruja sebab banyak benda lagi yang photoshop boleh buat... senang jer rupenyer cuma perlu tahu jer apa maksud tools yang ada kat photoshop tu... kat sini die akan ajar guna tools tu semua...

Kelas photoshop kat Arte Academy ni memang best sebab bilangan student bagi setiap kelas adalah terhad... antara 5 hingga 8 orang bagi setiap kelas... senang la kita nak dapat tunjuk ajar secara direct dengan tenaga pengajar... sebab tak ramai student die nak focus... 

Kemudahan komputer kat sini pun canggih woo... 1st time aku guna Imac... kekok gak tapi power giler... kagummm... hahhaa... yang nak bawak laptop sendiri pun boleh...

Meh aku tunjuk sikit antara skill yang diajar hari tu...

Kekdah nak meng'ensem'kan uncle ni... dari muke yang ade macam-macam tu kepada muka yang suci bersih... kehkehkeh...

Ni pulak dari gambar yang gelap nak adjust jadi cerah tapi masih cun...

Banyak lagi yang di ajar... tu contoh jer... senang dan cepat sebenarnya kalau dah tahu cara yang betul nak edit gambar...

Untuk photoshop Level 1 ni hanya perlu 2 hari jer... kelas dari pukul 10 pagi sampai 5 petang... dalam 2 hari tu banyak sangat yang diorang ajar... kalau korang takde basic langsung dalam photoshop memang aku rekemen untuk ambik kelas Level 1 ni dulu... dah ok nanti baru ambik kelas advance...

Selesai kelas terus dapat sijil...

Ni classmate aku untuk 2 hari tu... kitorang berlima jer... dari kiri Angah Judin, aku, Rebecca, Mr.Han (Certified trainer Arte Academy), Anarm dan jugak Eizil...

Selain photoshop class, Arte Academy jugak ade course lain jugak seperti 3Ds Max, Web Design, Script Writing, Architecture Visualisation, Graphic Design, Digital Illustration dan banyak lagi... 

Oh yaaa... kalau korang berminat nak belajar untuk design name kad, banner, bunting, t-shirt atau yang macam tu ni ade peluang untuk korang booking tempat untuk kelas Ilustrator pada 4 & 5 Februari 2015 ni... bayaran hanya RM800 dan korang akan dapat sijil selepas tamat kelas... berminat boleh email kat diorang then sebutkan sekali korang dapat info ni dari Blog Abah Careno okeh...

Info lanjut boleh ambik detail Arte Academy kat bawah ni...

Facebook : ARTE Academy
Website : www.arteacademy.com
Email : info@arteacademy.com

Labels: ,