Gunakan Android Apps Letak Watermark Dalam Gambar

Sebelum ni aku ade bagi tau yang aku ade tempah watermark untuk aku tampalkan dalam setiap gambar aku lepas ni... aku sangat puas hati dengan design watermark aku tu... klik sini

Okeh sekarang aku nak bagi tau cara aku masukkan watermark dalam gambar... senang dan simple... juz gunakan Applikasi android yang ada dalam henfon...

Aku biasa gunakan Appa Watermark Photo Free... 

Boleh dapatkan Apps ni dalam Playstore secara percuma...

Lepas dah donwload... boleh terus gunakan apps ni untuk masukkan watermark dalam gambar... meh aku tunjuk caranya...

1st sekali, open apps yang dah di download tu... akan appear dekat screen macam gambar di bawah ni....

Tu aku dah buat note sebagai rujukan...

- Pilih gambar yang nak letak watermark tu... klik button 2 dari kiri untuk open gallery... 
- Lepas dah pilih gambar... klik butang kanan sekali untuk add watermark...

Bila klik butang kanan sekali tu... pilih Custome Image then cari watermark yang korang dah save dalam henfon korang tu...

Bila dah add begini contohnya... watermark akan appear kat tengah-tengah gambar... korang boleh besar atau kecikkan watermark tu.... Hmmm... nampak tak tanda yang aku tunjuk kat atas tu... yang belah kiri tu kalau korang nak rotate watermark tu... klik situ then rotate la sesuka hati... yang belah kanan pulak untuk adjust brightness watermark tu...

Settle semua... bleh la save gambar dengan klik button yang kiri sekali... senang jer kannn... rasanya banyak lagi Apps lain yang boleh digunakan... kalau rajin korang explore la sendiri dan cari yang mana paling mudah digunakan...


Labels: ,