Farm In The City... Tempat menarik dan mengujakan

Farm In The City ni tak jauh pun dari rumah aku kat Cheras... lokasi tempat ni kat Sri Kembangan... landmark paling mudah ialah Pasar Borong Selangor atau Giant Sri Kembangan atau The Atmostphere... atau kalau nak ke sini juz set dekat waze Farm In The City... dari Putrajaya kurang setengah jam dah sampai... 

Ni kali kedua aku ke sini... 1st time dulu aku datang tak sempat nak ambik gambar banyak-banyak sebab datang berdua jer dengan Akiff... lagi pun time tu Akiff takut dengan segala jenis menatang kat situ... asyik nak dukong jer... tak boleh aku nak ambik gambar... datang kali ni Akiff dah besar sikit, dah berani nak pegang dan main-main dengan haiwan yang bebas dalam tu...

Konsep Farm In The City ni tak sama macam dekat zoo... kat sini takda binatang buas... kalau ko rasa nak bawak anak ko tengok gajah ke... harimau ke... badak ke... zirafah ke... sini bukan tempat die... kat sini hanya ada binatang yang jinak dan bebas sahaja... yang ko boleh pegang dan usap dan boleh bagi makan...

Konsep kat sini sangat sangat sangat mengujakan aku sebab persekitaran yang diorang sediakan kat sini betul-betul rasa macam ko masuk dalam ladang yang dijaga dengan baik...

Aku sampai sini pukul 12 tengah hari... cuaca redup nak hujan... tapi nasib baik tak hujan...

Harga tiket masuk Farm In The City macam dalam gambar atas ni... Kanak-kanak adalah di bawah umur 12 tahun... Senior Citizen pulak adalah yang berusia 60 tahun ke atas... bebudak yang tinggi tak sampai 90cm masuk Free... Akiff dah lebih 90cm... huhuhuhu...

Tapi kalau korang 1 family yang 2 dewasa 2 kanak-kanak aku syorkan ambik family package macam dalam bunting kat atas ni ...

Pintu masuk

Untuk panduan korang... kalau nak ke sini make sure sampai dalam pukul 10.00 pagi atau pukul 2.00 petang... baru sempat tengok semua show... macam aku hari tu sampai sana elok jer habis semua show... wakaka... malas dah nak tunggu next show yang belah petang punya...

Bird show... diorang tengah rest masa ni... ade banyak ekor gak yang tengah standby situ... masa 1st time datang dulu aku dah tengok dah... So, takde la ralat sangat...

Selfie!

Selfie lagi!

Oit... oit... Lariii... baru nak ajak selfie... hahahaha... laju kura-kura ni lari... siot jer...


Ni bapak kura-kura... ade sekor lagi yang lagi besar dari ni...

Bapak ayam! Tibe-tibe rasa lapar nasi kukus ayam kampung pulak... hahaha...

Kancil pun ade... tak berani nak pegi dekat... takut kena troll...

Kanggaroo... tapi saiz kecik jer ni... yang saiz besar takde...

Ni arnab betul ni... comelll kannn... macam anak patung... yang ni korang boleh tangkap peluk-peluk... boleh bagi makan jugak... jinakkkkk gilerrr...

Swan ade tapi dok dalam kolam... swan hitam pun ada tapi sombong... dok jauh...

Burung-burung pun ade... dulu masa 1st time aku g sini aku juz letakkan makanan atas tapak tangan lepas tu berpusu-pusu burung kecik-kecik yang colurful tu datang bertenggek makan kat tangan... kali ni semue burung kecik tu kekwat... bertenggek jer atas pokok... kenyang dah kowt... nasib baik ade burung-burung besar yang dok main air kat kolam tu...

Cubaan Akiff mengumpan burung bagi makan...

Tak berjaya... cuba port belah sini pulak...

Tak berjaya jugak... cuba port belah sana pulak... habis keliling kolam die pusing... hahaha...

Finally! Berjaya jugak...

Ok aku stop dulu entry ni kat sini... next entry aku nak share pasal Pet Village kat dalam Farm In The City tuuu... port paling Akiff suka... sejam lebih die lepak kat sini jer... gambar bawah ni aku bagi sebagai teaser dulu... hehehe...




Farm In The City

Jalan Prima Tropika Barat,
Bandar Putra Permai,
43300 Sri Kembangan,
Selangor.
Tel : 03 - 8941 2099/3099
Facebook : Farm In The City

Labels: , , , , , ,