Biarkan anak merasa sakit... Baru dia belajar...

Biasa tak nampak budak-budak yang main gelongsor lepas tu die naik balik gelongsor tu dari arah depan ikut laluan turun slide tu... aku dah selalu sangat nampak benda ni.... kadang-kadang ada parents yang buat tak nampak jer bile anak diorang panjat naik dari arah bertentangan tu... grrr... 

Aku faham kekadang memang ade budak walau kita larang die buat tak tahu jer... same jugak la dengan Akiff... suke sangat naik gelongsor tu dari arah depan... dah tegur.. dah marah... kejap jer die ok... lepas tu nanti die buat lagi...

Hmmmm... Nampak tak Akiff kat dalam gambar atas ni... yang baju merah baru turun dari tiub gelongsor tu... banyak kali aku pesan lepas turun gelongsor tu nak naik lagi kena ikut tangga dari belakang sana... tapi sebab nak cepat dan malas nak pusing jauh, tetap jugak nak naik dari depan...

Baru-baru ni sengaja aku biarkan die naik dari depan... aku dah nampak dah ade budak laki nak gelongsor dari atas tu... bile budak tu turun terus la die seret sekali dengan Akiff yang tengah memanjat dari depan tu... tak pasal-pasal eksiden dalam tiub... benjol sikit kepala Akiff sebab terhantuk... nangis jugak laaa...

Tapi itu laaa... selagi tak kena dia tak faham kenapa kita larang... haaa sekarang ni dia dah tau dah.. dah tak panjat dari depan...

Labels: , , , ,