Pengalaman pertama persekolahan Akiff

16 Disember 2014 adalah hari pertama Akiff ke sekolah... walaupun baru sekolah tadika tapi aku yang si bapak ni pun excited kemain... dah besar oii anak aku ni... aku rasa macam aku bebudak lagi tapi dah ade anak sekolah tadika dah... huhuhu...

1st day nak ke sekolah memang takda masalah... kejutkan Akiff bangun tido senang sangat sebab die pun excited... ajak mandi pun senang... dok bersorak nak g school...

Bawak bekal air dengan bag yang sekolah bagi... happy jer muke...

Muka ada sinyummm...

Kitorang sampai jer kat tadika tu, teacher tersenyum jer sambut Akiff kat pintu... lepas salam-salam Akiff terus ikut teacher masuk dalam... elok jer melambai...

Hari kedua dan seterusnya Akiff dah start liat nak ke sekolah... huh... 1st day jer excited... sabor jer laa.... tiap pagi nangis takmo g school... hohoho... jenuh nak pujuk... mungkin sebelum ni die tak faham kat school tu nak buat ape sebenarnya... bile dah tahu terus serik takmo g school... aiyorkkkk...

Minggu ni masuk minggu kedua Akiff g school... masih lagi nangis pagi-pagi takmo g school... puas jugak la nak pujuk... kalau aku pujuk ok lagi... tapi kalau ummie die pujuk memang langsung tak makan saman...

Harap tak lama la Akiff buat perangai macam ni... Semalam aku dah tanya cikgu Akiff keadaaan budak tu kat sekolah... pergaulan die dengan kengkawan... tido ke tidak... makan ke tidak... belajar ok tak... cikgu tu jawab Akiff macam bebudak lain... semue ok... nampak happy jer kat sekolah... cume time nak hantar tu jer... Grrrr...


Labels: , ,