Legoland Malaysia - Theme Park (Part 1) Keriangan Bermula

○ Legoland Malaysia - Panorama Dunia Lego (Mini Land)
○ Legoland Malaysia - Menarik di Star Wars Mini Land
○ Legoland Malaysia - Holiday Extravaganza Sepanjang Disember 2014
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 1) Keriangan Bermula
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 2) Main-main di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 3) Kemudahan di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 4) Akiff dan Legoland
○ Legoland Malaysia - Water Park
○ Legoland Malaysia - Pengalaman Bermalam di Legoland Hotel

Hah... dah masuk entri keempat pasal Legoland Malaysia ni baru aku nak betul-betul story dan review apa yang bestnya kat Legoland ni... entry sebelum ni aku banyak share gambar dengan info jer... now aku nak sharing pengalaman bercuti ke sana...

Aku dengan family gerak dari KL pukul 7 pagi... plan asal nak gerak pukul 6 pagi tapi sebab pagi tu jugak baru nak packing bag... sudahnya pukul 7 pagi baru keluar rumah... huhuhu...

Perjalanan dari KL ke Nusajaya Johor ambik masa 4 jam... ngam ngam aku sampai parking Legoland Resort pukul 11 pagi... itu pun sebab kitorang brenti mandikan Akiff kat RnR dulu... kalau lajak terus rasanya boleh sampai pukul 10.30 pg la kot... korang kalau nak ke sana better plan sampai awal... gate bukak pukul 10 pagi terus masuk...

Bab parking kat sana memang takda masalah langsung sebab aku parking kat dalam Legoland Resort... Free parking untuk guest... tapi kalau orang luar nak parking situ rasanya RM30 per entri... memang dekat dengan entrance theme park & water park... takyah menapak jauh-jauh... tapi kalau nak parking luar ade jer cuma kena menapak sikit...

Disebabkan hotel chekin kat sini hanya selepas pukul 4 petang... so, jom masuk theme park dulu... review Legoland Resort nanti next next entri aku citer k...

Dah sampai sini wajib oii bergambar depan pintu masuk ni... orang giler jee yang datang tak bergambar depan ni... hahaha... masa ni dah pukul 11.15 pagi...

Cuaca memang cerah dan terik... sebab tu aku dengan Akiff pakai topi... yang bawak anak kecik tu jangan lupa bawak air masak untuk diorang... kat dalam sana mahal...

Keriangan bermula di sini.... cewaahhh...

Masa kitorang kat sana hari tu memang orang tak ramai... ni musim cuti sekolah tapi hari rabu... kalau sabtu ahad biasanya memang sesak dengan manusia...

Harga tiket boleh refer gambar atas ni atau chek dekat www.legoland.com.my


Ni aku nak ingatkan korang... kalau dah masuk dalam sana dah tak boleh nak keluar lagi dah melainkan korang beli tiket combo... hanya tiket combo jer boleh keluar masuk theme park sesuke hati pada hari yang sama...

Masuk-masuk jer theme park hari tu terus aku cari stroller untuk disewa ni... tempat sewa ni ade belah kanan lepas gate masuk...

Harga macam kat atas ni haa.. tapi kalau korang hotel guest, dapat la diskaun 50% untuk sewa stroller ni...

Kalau korang bawak anak umur bawah 7 tahun tu aku syor takyah nak kedekut sangat sewa stroller ni... memang sangat perlu... penat kowt nak jenjalan dalam tu... besar giler tempat die... 


Nanti kat dalam sana refer map yang diberikan masa kat theme park tu... penting tuu... mistake aku hari tu bila tak refer langsung map yang ada... menonong jer kitorang jalan... ikut yang mana jumpa dulu yang tu kitorang main... last-last bila dah balik baru perasan yang banyak game kitorang terlepas... huhuhu...

Kat dalam teman tema ni ada 6 port wajib jelajah... ikutkan pengalaman aku memang korang takkan sempat nak habiskan jelajah 6 port ni sebab kekangan masa... banyak game yang ada kat setiap stesen tu...

i- Lego City
ii- Mini Land 
iii- Land of Adventure
iv- Imagination
v- Lego Kingdom
vi- Lego Technic

Lokasi pertama kitorang tuju hari tu adalah Mini Land... aku habiskan lebih kurang sejam kat situ enjoy seni lego yang diorang hasilkan... kat mini land ni takde game ape pun... juz pameran seni lego yang ohsemmm giler... aku dah share gambar-gambar yang sempat aku ambik kat mini land hari tu... refer entri sini (klik)

Huh... rasa macam dah panjang pulak entri ni... next entri aku citer permainan ape yang kitorang sempat main k... 


Labels: , , ,