Demam Rindu

Alahai... kesian anak abah... baru tinggal sehari demam la pulak... abah kat KL ni tak senang duduk... kjap kjap call Mak Tok dia tanya keadaan Akiff... dah la lupe nak ajar Mak Tok dia cara nak guna termometer baru tu... sebelum ni guna termometer lama yang selit celah ketiak tu... lepas seminit baru dapat bacaan... but now aku guna termometer jenis laser punyer... sekali tembak terus dapat bacaan... pening mak mertua aku nak sukat suhu badan Akiff... hahaha... 

Ni gambar Akiff waktu demam... anak sedara aku kat kampung yang send...


Tengah hari terus diorang bawak Akiff pegi klinik... nasib baik la Akiff ni jenis yang sangat sangat senang makan ubat... tak yah nak paksa... suap jer... walau ubat tu pahit tetap gak die telan... Akiff lagi senang suruh makan ubat dari suruh makan nasi... Kalau suruh makan nasi tu sampai nak kena aku mengamuk dulu baru nak makan... kalau suruh makan ubat, macam suruh makan coklat... selamber jer makan...  hahaha... bagus bagus... i loike...

Alhamdulillah... sekarang Akiff dah sihat dah... sehari jer die demam... demam rindu kata orang... yer laa... hari pertama tinggal, bangun tido nangis-nangis cari aku... pastu masa aku call dia bila dengar jer suara aku terus nangis... huhuhuu... tapi semalam bile dah sihat aku call nak cakap dengan die langsung taknak layan... huhuhuhu... sabar jer laa...


Labels: ,