Akiff bakal jadi abang?

Dah lama entri ni ade dalam draft tapi baru hari ni  dapat kebenaran untuk publish... hehehehe... Miss Permaisuri cakap die tak nak bagi tau sape-sape lagi hari tu sebab kandungan masih baru sangat lagi... skarang dah masuk 9 minggu baru die kate boleh bagi tau orang... Hmmm... aku ikut jer laa perminataan die...

Alhamdulillah lepas 3 tahun lebih tunggu akhirnya Akiff akan bergelar Abang tahun depan... InsyaAllah... Doa-doakan lah supaya kandungan sihat sampai hari kelahiran... Kitorang memang planning nak jarakkan Akiff dengan adik die... start tahun lepas lagi dah Akiff asyik mintak nak kawan jer... hahaha...


Beberapa minggu lepas ada sesuatu yang pelik berlaku... Masa tu aku dengan Akiff pegi airport jemput Miss Permaisuri yang balik bercuti raya haji... masa Miss Permaisuri dalam keter on the way balik rumah, Akiff tiba-tiba pegang perut ummie die pastu die cakap ada baby dalam perut... Oitttt... terkejut kitorang masa tu... 

Kitorang terkejut sebeb teringat kes masa mengandungkan Akiff dulu... masa tu kat dalam keter gak on the way pegi makan malam dengan member aku... pastu anak member aku yang umur 4 tahun tu tegur perut Miss Permaisuri, die cakap ade baby... muahahaha... masa tu tak terfikir ape pun... selang beberapa minggu lepas tu baru ada tanda-tanda lain then baru sah yang Miss Permaisuri mengandungkan Akiff...

Jadi kes pragnant yang kedua ni pun lebih kurang sama jugak... lepas dari hari tu ade lagi tanda-tanda lain... yang paling ketara bila Akiff tak bagi panggil die dengan nama Akiff... siap marah lagi... die suruh panggil dengan nama "Abang Akiff"... dia bahasakan diri dia sendiri pun dengan nama "Abang Akiff"... 

"Abang Akiff nak main game kat hp abah boleh tak???"... wakaka... omey angat-angat Akiff cakap macam tu... takda sape pun yang ajar dia panggil macam tu... die sendiri yang tukar panggilan nama dia... hari ni smue orang dah start panggil die Abang Akiff sebab dia yang suruh...

Tanda-tanda lain ialah bila aku mengidam makan roti canai kuah sardin... muahahaha... 2 minggu beb aku tak lalu makan benda lain... mulut ni nak makan roti canai kuah sardin jer... kuah sardin aku masak sendiri... roti canai jer aku tapow tiap hari... siang malam itu jer yang aku makan... dulu mengandungkan Akiff pun aku gak yang mengidam... aku ada story kenangan tu kat entri sini (klik)...

Bile dah macam-macam tanda sangat baru la Miss Permaisuri chek sendiri kat rumah lepas tu baru pegi klinik... memang sah pragnant dan due dijangka bulan Jun 2015... Syukur Alhamdulillah...  sekarang ni kesian pulak kat Miss Permaisuri kat Sarawak sana... alahan teruk gak sebab asyik muntah jer... minggu ni last sesi persekolahan 2014... tak sabar tunggu Miss Permaisuri balik KL jumaat ni... tak sabar nak tengok Miss Permaisuri muntah... muahahahhaa....

Baca catatan Miss Permaisuri sendiri dalam blog dia... klik sini

Labels: ,