Perpisahan paling lama dalam sejarah Akiff & Ummie

Baru-baru ni aku dengan Akiff hantar Miss Permaisuri ke KLIA... cuti raya haji kejap jer... Sabtu Ahad Isnin jer... huhuhu... Miss Permaisuri mohon cuti kat pengetua nak sambung cuti lagi sehari atau dua hari tapi kena rejek... bongok punya pengetua...

Apa perasaan korang tengok gambar atas ni???... 

Akiff tengah melambai-lambai kat Ummie dia masa ummie die boarding... memang touching kalau tengok gambar ni... aku up kat facebook gambar ni... bukan sengaja nak ambik simpati orang tapi sajer nak tengok ape reaksi rakan-rakan... ramai yang tersentuh lihat perpisahan dua beranak ni... aku takyah cakap la kann... hati tisu punya abah... nampak jer kental tapi hati dah puas nangis... hahaha...

Kali ni perpisahan kami adalah yang paling lama dalam sejarah kami anak beranak... Miss Permaisuri hanya akan balik selepas 7 minggu nanti... masa cuti sekolah akhir tahun... huhuhu... sebelum ni paling lama pun rasanya 5 atau 6 minggu... tapi kali ni hampir dua bulan... hwaaaaaa....

Okeh... aku nak cerita peristiwa disebalik gambar atas ni... kalau tengok sebenarnya memang agak tersentuh kann... nampak macam Akiff sedih sangat jer nak berpisah dengan Ummie dia... tapi cerita disebalik tabirnya adalah lain...

Sebelum tunggu waktu boarding... aku dengan Miss Permaisuri bawak Akiff main-main kat playground sebelah KFC kat KLIA tu... kat situ Akiff punya la suka dapat main dengan ramai kawan... dah tak hirau dah kat ummie dengan abah dia yang dok melepak kat tepi perhati dia... pastu masa time nak boarding, aku ajak Akiff g hantar Ummie die kat pintu depan nak masuk tu tapi Akiff taknak ikut... die siap babai jer Ummie die dari jauh... hahaha... bertuah punya anak... Ummie die lak yang sentap...

Sebab die takmo ikut hantar ummie die ke pintu boarding tu... aku suruh jer Miss Permaisuri pergi sendiri... aku temankan Akiff main-main kat situ lagi... tapi sebelum berpisah tu aku paksa Akiff datang jumpe ummie die dulu... lepas dah peluk cium dengan ummie die terus Akiff lari g sambung main kat playground tu dengan kengkawan die... tak heran pun ummie die dah nak balik... wakaka...

Dari playground situ boleh nampak kat cermin tempat boarding tu... ade escalator turun ke bawah... masa Miss Permaisuri nak turun ke bawah... aku dukong Akiff pegi kat cermin tu then suruh die lambai kat Ummie dia... Akiff pun duduk n lambai... Masa tu la aku snap gambar... spontan jer... lepas ummie die hilang dari pandangan terus Akiff lari nak sambung main... wakaka... Seeee... budak ni sikit pun tak heran kat ummie die yang nak balik Sarawak tu... geram pulak aku... hahaha...

Tapi lepas tu aku pujuk Akiff ajak balik... nasib baik Akiff ok jer... hehehe... tapi jauh kat lubuk hati Akiff aku tahu die sentiasa rindu kat Ummie die... kadang-kadang bile ummie die ade memang aku sengaja buat-buat garang dengan Akiff... sajer nak bagi Akiff merajuk dan ummie die pujuk... nak bagi die manja dengan ummie die... takde la asyik nak cari Abah jer... kang susah pulak kalau dah terlebih manja dengan aku... kannn.....



Labels: