Kellie's Castle lokasi terbaek photoshoot

Kellie's Castle

Turun dari Cameron Highland hari tu terus aku lajak ke Kellie's Castle ni... tak jauh pun dari exit Tol Simpang Pulai... aku gune waze jer nak sampai sini... dari tol tu rasanya dalam 10 minit jer kot... Lokasi Kellie's Castle ni kat Batu Gajah, Perak... nak masuk sini kena bayar, tapi ok jer sebab tak mahal... nanti kat hujung entri aku bagi tau berapa harga tiket masuk sini...

Kellie's Castle ni adalah tapak tinggalan sejarah... kat dalam tu ade banyak info yang korang boleh baca tapi sebab aku ni jenis tak suka sejarah dan malas nak membaca... so, aku tak ambik port pun bende-bende tu semue... hehehe... yang aku tahu aku datang sini nak ambik gambar jer... wakaka...

Port ambik gambar kat sini memang banyak giler kalau korang kreatif dan rajin... start dari luar sampai la membawa ke roof top Kellie's Castle ni semue tempat adalah cantik dan menarik...

Hah... ni antara gambar awal-awal masa sampai... suka gambar ni... tapi kalau la mata Akiff tu tengok camera lagi cun...

Ni satu-satunya gambar aku kat situ... Miss Permaisuri yang tolong ambikkan... biase la kan kalau dah bertindak sebagai fotografer ni... gambar sendiri memang cukup sodih... redha jer... huhuhuu... pastu kannn, korang tengok la gambar aku ni... siap nampak montot amoi kat belakang sana tu... adoiyaiiii... gambar ni dah cun dah sebenarnya sebab nampak pintu kat hujung sana tapi sebab ade makhluk kat situ kena la pandai-pandai adjust angle untuk taknak bagi nampak objek-objek tu... tapi ok laaa... tak boleh banyak songeh sebab nanti Miss Permaisuri feedup... hahahaa... dah selalu sangat dengar die cakap "ni yang malas nak ambik gambar fotografer ni... semua tak kena..." wakakaa....

Ok laaa.. jom layankan jer gambar-gambar Akiff dengan Miss Permaisuri...


Haaa... itu jer gambar yang aku nak share... tapi sebelum ni aku ada share gambar moment manjanya Akiff dengan Ummie dia kat Kellie's Castle ni... korang boleh tengok kat sini (klik)...

Ni harga tiket masuk Kellie's Castle... dewasa RM5... budak-budak RM3... murah kannn... tapi kalau korang plan nak shoot untuk kawin.. kena bayar RM50 untuk 1 camera...

Waktu oeprasi pulak dari pukul 9 pagi hingga 6 petang...

Labels: , , , , , ,