Kedai makan sedap di Cameron Highland

Lepas ni kalau ke Cameron Highland memang aku nak pegi makan sini lagi... kedai Masakan Thai kat Pekan Brincang sebelah dengan Hotel Jasmine ni...

Restoran Idaman, Masakan Thai... lokasi restoran ni selang 1 pintu jer dengan pintu masuk Hotel Jasmine... hari sampai Cameron Highland tu, dengan cuaca sejuk pakej dengan perut kosong... kitorang memang berada dalam zon lapar tahap jingga... aku dengan Miss Permaisuri decide nak makan dulu kat kedai bawah hotel sebelum keluar jenjalan kat pekan Brinchang tu...

Kitorang order nasi putih due, tomyam campur, sayur kailan ikan masin, telur dadar due dengan kerabu mangga... sekali bile dah makan terus macam terpinga-pinga... ehhh... sedap giler tomyam die... serius sedap... walaupun pedas tapi rasa nak hirup jer... pastu kailan ikan masin die pun sedap gak... telur dadar die pun luar biasa sedap... hahaha... giler melampau... tapi paling aku teringat sampai sekarang adalah die punyer kerabu mangga... perghhhh... makan sambil menangis wehhhh... belum pernah aku makan kerabu mangga sesedap tu sebelum ni... ratah cenggitu pun sedap sangat... rasa masam die memang cun... lemak. manis dan pedas secukup rasa... sampaikan air dalam piring kerabu mangga tu pun aku hirup... aku tanya Miss Permaisuri sama ada kedai tu memang masak sedap atau kitorang yang tengah kebulur plus cuaca sejuk macam tu... Miss Permaisuri cakap memang masakan situ sedapppppp... lidah Miss Permaisuri memang boleh percaya kalau bab merasa makanan ni... kadang-kadang die belum rasa pun die dah tau sedap ke tak... itu memang super power die... hahahhaa... 

Disebabkan gambar menu tak sempat ambik terus kitorang melantak... so, takde la gambar menu yang sedap-sedap tu semue ehh... aku tunjuk gambar deco kedai ni jer... waktu malam kedai ni sangat sesak dengan manusia... masa aku tapow bihun tomyam jenuh gak nak menunggu sebab ramai orang... harga kat kedai ni ok jer... tak cekik darah dan tak murah... tapi kalau mahal pun berbaloi dengan rasa sedapnya memang orang takkan bising pun... kannn... nanti naik sane memang aku nak terjah sini lagi...

Okeh ni aku nak bagi tau kat korang supaya berhati-hati okeh... refer balik gambar atas sekali entri ni... bahagian kiri gambar ade nampak Restoran Sri Maju Briyani kannn... itu nampak macam kedai mamak tapi sebenarnya bukann... aku ade terbaca kat blog mana ntah yang bagi tau pasal kedai makan tu... katanya kedai tu kedai india... so, hari tu aku sajer la ushar kat dalam kedai tu... memang ade jer orang Islam yang makan situ... aku ushar pulak dinding-dinding kat kedai Sri Maju Briyani tu... Hmmm... aku tak nampak sepotong pun ayat suci al-quran dalam kedai tu... even bismillah sekalipun aku tak nampak... So, hati-hati la ehhh... aku tak kate kedai tu haram dimakan cuma hati-hati la ehhh...


Labels: , , , ,