Taman Anggur Perlis... tempat menarik untuk dilawati

Cuti sekolah baru-baru ni sempat la aku penuhkan aktiviti kami sekeluarga dengan jalan-jalan kemana-mana lokasi yang boleh dijalankan... alang-alang aku dah balik ke kampung mak abah aku kat Kedah... so, aku plan nak jenjalan kat Perlis... gigih aku meng'google' lokasi-lokasi menarik yang boleh dilawati... ada banyak tempat menarik kat Perlis ni antaranya Gua Kelam, Taman Ular, Padang Besar dan Taman Anggur Perlis...

Selama ni aku tak tahu pun kat Perlis ada Taman Anggur... huhuuhu... terus aku google dan detect kat mana lokasi Taman Anggur ni... korang kalau nak ke sini boleh waze atau GPS ke Taman Ular Perlis sebab Taman Anggur ni tak jauh pun dari situ... masa nak sampai kat Taman Ular ni nanti akan ada signboard ke Taman Anggur Perlis... mula-mula aku guna waze search Taman Angguur Perlis tapi sesat ntah kemana waze tu bawak... Grrr...  lepas search Taman Ular baru la jumpe... Taman Anggur ni  jarak die kurang 5 minit dari Taman Ular...


Sampai jer kat Taman Anggur Perlis ni teruuus macam terkesima sebab nampak macam terbiar dan langsung takde orang... huhuhuhu... sebab alang-alang dah smpai kat sini turun jugak dari keter untuk bergambar depan pintu masuk ni... sedeyyy...


Masa nak keluar dari taman ni aku perasan ade sorang awek kat dalam pondok guard... aku berhenti dan tanya awek tu... die kate sekarang bukan musim anggur lagi... sebab tu takde orang... musim anggur setiap 4 bulan sekali... next musim bulan 12 nanti... aku pergi bulan 9... patut la takde orang...

Bayaran masuk sini adalah RM3 untuk dewasa dan RM1 untuk kanak-kanak... budak umur 6 tahun masuk percuma... tapi sebab kitorang pergi sini masa bukan musim... so, die kate nak masuk boleh jer... takyah bayar ape-ape... tapi dapat tengok daun jer laaa... Haaa... Taman Anggur Perlis ni dibuka setiap hari kecuali hari Isnin...

Dah alang-alang kitorang datang dari jauh... masuk jugak laaa... dapat tengok daun pun jadi laaa... hahaha...

Then, masa kat situ aku tengok port dia sesuai untuk aku buat photoshoot Akiff... Cantik.... Mood Akiff pulak masa tu tengah baik... terus la keluarkan camera dan shoot Akiff... So, meh layankan gambar-gambar yang sempat aku shoot masa kat sana...

Atas kepala tu pokok-pokok anggur yang belum berbuah...

Akiff dengan sepupu dia... anak buah aku... Ainin dengan Adam...

Ni masa kat atas anjung tinjau...

Dua-dua buat duck face la konon...  hahaha...

My Love :: Miss Permaisuri


Okeh... 3 gambar terakhir ni adalah gambar feveret aku...



Labels: , ,