Segmen Ben Ashaari : Impian Ku, Seorang Blogger!

(Klik gambar untuk joint)

Masa mula-mula aku terlibat dengan blog ni dulu aku memang tak tahu sangat pasal blog... orang lain ade blog, aku pun nak ade blog... kehkehkeh...

Secara ringkas latar belakang peribadi aku ialah aku seorang abah kepada Akiff... wife yang aku gelar Miss Permaisuri dalam blog ni sekarang ada kat Sarawak... cikgu kat sana... jadi aku jalani hidup berdua dengan Akiff kat KL ni... sakit demam Akiff aku kena uruskan sendiri...

Aku start creat blog tahun 2011 tapi lepas tu aku stop kejap sebab bosan... masa tu menulis pun takde motif... then aku start activ menulis masa Miss Permaisuri lapor diri belajar kat UPSI... time tu aku kena jaga Akiff yang baru usia 9 bulan sorang diri... Miss Permaisuri balik rumah hujung minggu jer... start situ aku update blog cerita apa yang aku dengan Akiff buat setiap hari... 


Genre blog aku ni tak lari jauh dengan blog Ben Ashaari... Parenting!!! bukan aku tiru die punnn... tapi secara kebetulan... blog aku ni banyak bercerita pengalaman aku membesarkan Akiff... dan kalau aku pergi bercuti, aku akan review dan ceritakan pengalaman percutian aku tu supaya jadi panduan kat orang lain jugak... Aku adalah peminat photografi dan aku akan cuba kongsikan gambar-gambar menarik yang dapat aku selitkan dalam pengalaman percutian aku...

Aku cuba creat identiti aku sendiri dalam dunia blog... aku cuba perbaiki gaya penulisan aku... sebab tu kalau aku baca entri aku awal-awal dulu terasa menyampah giler... rasa plastik sangat... hahahaa...

Lepas tengok ramai blogger yang berjaya baru aku sedar yang aku boleh jadi blogger yang bukan sekadar blogger... aku dah merasa beberapa kali peluang buat review dan attend event yang besar sebagai blogger... antaranya yang terkini, klik sini.... sekarang ni aku takde impian khusus yang aku kejar sebagai seorang blogger... cuma aku mengharapkan blog aku ni akan jadi antara blog yang disukai oleh pembaca tak kira blogger atau tak... dan kalau diberi peluang aku teringin jugak nak rase ape jer pengalaman yang orang bukan blogger tak boleh rasai...


Labels: ,