1st time makan Sambal Ketuk

Sambal ketuk??? Erkkk... masa mula-mula tahu sambal ketuk ni aku macam agak pelik sebab tak pernah pulak tahu ada sambal nama sambal ketuk... yang biasa aku tahu sambal belacan, budu, cencalok dengan air asam...

Bila ada orang rekemen sambal ni aku just ok jer... ingatkan sambal belacan biasa tu... sekali bila dah dapat baru tahu yang sambal ketuk ni die gaul atau goreng skali dengan ikan bilis goreng... perghhhh... berpeluh makan... yang suke makan pedas macam aku ni kalau ratah macam tu jer pun boleh habis... sedaaaaap...

Sekarang ni Akiff kat kampung... Miss Permaisuri kat Sarawak... So, lepak la aku sengsorang kat rumah lepas kejer... kalau takde sesiape yang ajak aku keluar makan memang aku malas nak keluar... sangggup berlapar dari keluar makan sengsorang kat kedai... bosan weh kalau takde geng... biase kalau dah lapar sangat aku juz masak nasik, goreng telur then makan dengan kicap... wakaka... simple jer... nak masak hebat-hebat tak pandai walaupun pernah menang tempat ke 4 pertandingan masakan... ehhhh... hahahhaa... nanti aku story pasal pertandingan masakan yang aku masuk baru-baru ni k...

Tapi sejak ada sambal ketuk ni kadang-kadang tu sajer tak nak makan kat luar sebab nak makan nasi bujang dengan sambal ketuk ni... 

Nasi panas dengan sambal ketuk!!! Pastu telur goreng dua bijik!!! Perghh... boleh berpeluh dahi...

Yang tak pernah try tu boleh la try sambal ketuk ni... ikutkan anak tekak aku memang sedap laa...

Refer gambar atas ni... yang A tu RM10... yang B tu RM6...

Ni belum masuk kos penghantaran... caj penghantaran dalam RM6 jer.. aku hari tu dia pos guna pos laju ok jer... tak pecah pun sebab dibungkus dengan elok...

Kalau nak beli boleh roger tuan dia kat Facebook Nasrina Amarudin(klik) atau boleh cari Instagram dia @nas_choices(klik)

Nasrina kata, kalau yang berminat nak jadi agent sambal ketuk ni pun boleh... dialu-alukan... mana tau korang ade kedai makan ke, boleh la park sambal ketuk ni atas meja kat kedai korang kannn... boleh What'sApp dia kat number 019-3613164

Kalau nak beli direct pun boleh sebab dah ramai yang jadi agent sambal ketuk ni... kawasan yang dah ada agent sambal ketuk ni adalah Wangsa Maju, Selayang, Sentul, Bangi, Seri Kembangan, Klang, Shah Alam, Putrajaya, Nilai, Salak Tinggi, Seremban dan banyak lagi...

Labels: , ,