10 Menu Masakan Philips Cooking Challenge

Sambungan dari pengalaman aku joint pertandingan masakan tempoh hari... klik sini untuk baca story aku tuu...

Dari 10 pasangan yang bertanding... aku dapat kedudukan nombor 4... Perghhhh... memang luar jangkaan sebab menu kitorang super simple... mula-mula masa dia umum dari kedudukan yang ke 10 tu... aku dah macam boleh terima jer menu kitorang antara yang terawal akan dipanggil untuk ambik hadiah...

Start dari kedudukan nombor 10... nombor 9... nombor 8... aikkk... knape takde lagi group aku kena panggil... masa ni dah macam tersenyum lebar dah... lepas tu die panggil no 7... nombor 6... nombor 5 pun nama group aku takde dalam list lagi... waaaaa.... masa ni terus excited dan bersemangat waja... masa ni gak tetibe terbayang hadiah top 3 tuuu... ekekeke...

Tibe-tibe mase die umum no 4 tu terussssss sebut group aku... Grrrrrr... baru  memasang harapan nak top 3 kannn... kahkahkah... tapi ok laaa... tak expec langsung pun walaupun nombor 4... dapat siapkan hidangan pun dah rasa menang dah waktu tu... wakaka...

Pemilihan bahan utama untuk masakan adalah berdasarkan cabutan yang telah dibuat... ada ayam, udang, ikan salmon dan kek... nasib baik aku tak dapat kek... kalau tak aku nangis jer kat situ... hahaha...

Nah aku tayangkan kat korang menu-menu 10 peserta hari tu...


Tak sempat rasa ikan salmon ni...

Yang ni pun tak rasa gak...

Ni ayam Ruby... kemain hiasan... bersepah-sepah... hahaha...

Kek Tiramisu... sedap gak...

Udang dengan sontam..

Yang ni kredit gambar to Blogger Nannie... die dengan partner die yang masak...

Chicken Wing ni menu aku dengan pasangan...

Butter Cake... Tempat ketiga... sedapppp...

Ni apa ntah... dapat nombor 2...

Atas ni menu yang jadi juara hari tu... die kena masak ayam jugak sama macam aku...

Thanks semue yang support aku hari tu... dapat saguhati pun ok sangat dah... 

Ni gambar semue yang terlibat hari tu...

Alhamdulillah... walaupun saguhati jer tapi hadiah memang ummmppp...





Labels: , , , , ,