TNB, please jangan potong bekalan elektrik aku


Hwaaaa... tak pasal-pasal dapat notice pemotongan bekalan elektrik... TNB bagi peluang utk settle bil sehingga 12hb Ogos ni... klau tak bayar gak, 13hb aku dgn Akiff bergelap dan berpanas dlm rumah... huhuhu... tp bab bergelap dan berpanas tu takda hal sangat... gelap boleh pasang lilin... panas boleh kipas dgn tangan... tp klau takda letrik mcm mana nak cas hp... muahahaha...

Wooo... zaman skrg takde letrik bkn risau ape... risau fon tak hidup jer... terputus hubungan dgn dunia luar... ngerinyaa.... hahahaa...

Termengarut suda.... ok2... begini kisahnya... bulan 3 hari tu aku g tukar nama bil letrik rumah aku ni dr nama owner lama kepada nama aku... walhal nama rumah ni dah dkat setahun tukar nama aku... cumanya bil letrik aku dok bertangguh nak g tukar nama...

Aku terlupa dan tak tahu pulak yg kalau tukar nama otometik no akaun TNB pun bertukar gak... jadinya start lepas aku tukar nama tu smpai la skrg ni segala payment letrik yg aku buat tiap bulan aku bayar atas no akaun lama... start dr bulan april smpai bulan lepas.... huhuhu... sbb tu dlm bil letrik yg aku terima kate tak terima any bayaran...

Aku jenis dpt bil letrik tiap bulan tak pernah plak nak tgk... terus ambk simpan... aku bayar lump sump tiap bln... tak ikut amount dlm bil pun... kdg2 byr RM100 atau lebih... sbb tu boleh tak sedar ada tunggakan...

Ni bila dah dpt notice pemotongan ni terpaksa la aku g pejabat TNB isnin ni utk settlekan masalah aku ni... harap2 dpt balik la duit yg aku byr sblm ni utk transfer ke dlm akaun baru tu... huhuhu...

Agak2 boleh dpt ke tak ehh... klau tak dpt kena la byr gak tunggakan tu yg total skrg dah hampir RM400... hwaaaaaaaa....