Seliper ajaib

Terus tajuk letak seliper ajaib ko... hahahhaa... ni ade citer pendek yg aku nak story... benda ni baru berlaku kat aku tadi masa nak balik dari masjid lps solat jumaat... tp sblm tu aku kena citer flash back blk peristiwa jumaat minggu lepas punya...


Minggu lepas member aku pinjam seliper aku g solat jumaat kat masjid... balik dr solat tu die kate seliper aku tu kena ambik orang... puas die cari tak jumpe... then die tunggu sampai smue org habis blk dr masjid baru die balik... die balik pakai seliper buruk yg org tinggal kat situ...

Bile die bg tau aku mule2 agak kecewa gak la sbb aku suke sgt seliper tu sbb selesa pakai... dah lama kowt aku cari seliper tu... last2 jumpe masa g Johor bulan 4 ari tu... aku beli kat Johor Premium Outlet (JPO)... mahal tu takde la mahal sangat... tp bkn sbb harga aku sayang seliper tu... sbb selesa, sedap pakai dan susah plak nak jumpe... member aku nak bayar blk kat aku tp aku cakap tak yah... redha jer... anggap jer bukan rezeki aku kann... rezeki orang lain... aku halalkan pun...

Tadi sblm g masjid sajer aku bergurau dgn Redscarz cakap kat dia kot2 seliper aku yg hilang tu jumpe balik... tau2 tadi masa nak balik dari masjid seliper aku yg hilang tu datang cari aku... mmg parking betul2 sebelah seliper yg aku pakai g masjid td... terkejut aku... masa tu org kat masjid dah tak ramai... aku keluar agak last jugak td sbb dok tggu nak bayar zakat fitrah... sblm aku ambk seliper tu aku tggu la beberapa minit smpai orang takde... tggal orang2 masjid jer... So, tadi aku blk dgn seliper aku yg hilang tu dan seliper yg aku pakai g masjid td aku niat wakafkan kat masjid tu...

Alhamdulillah... aku bkn nak citer sukenyer aku dpt jumpe blk seliper tu tp aku nak citer yg keajaiban dia... kagum aku dgn peristiwa ni... semua ni kan kuasa Allah... Subhanallah...


Labels: