Pengalaman tempah baju raya moden

Mcm yg pernah aku ceritakan dlm entry dulu(klik)... aku mmg jenis yg akan tukar baju melayu tiap kali raya... seluar jeans tukar tiap 5 tahun takpe... baju melayu wajib tiap tahun... wakaka... dan kebiasaannya baju melayu aku lebih suka tempah dari beli yg siap punya... seingat aku pernah 2 kali jer kot aku beli baju melayu dah siap... tapi sodihhh...kualiti jahitan mmg ampeh... seluar pakai tak selesa... kdg2 jln tersepit celah dubur... opsss... hahahhaa...

Untuk tahun ni pertama kali aku try tempah kat Butik Dzull De Classique, Kajang... aku jumpe butik ni lepas menggoogle cari butik yg menyediakan design baju melayu yg ohsemmm... bosan dah dgn design kosong biase tu... bile dah google tu terjumpe la article dari Utusan Malaysia, dari majalah2 dan cerita2 retis yg ramai pernah dapatkan khidmat Dzull De Classique ni...

Kalau tgk dari luar butik... nampak biase jer... tak nampak kerlasss pun butik ni... tp kalau dr segi pengalaman brader Dzull ni rasanya dah cukup kerlass kot...

Ni ade sikit citer pengalaman tak best aku dgn butik Dzull De Classique ni...

Alkisahnya aku dah tempah baju kat situ pada 3 Jun 2014... ukuran dgn design smua dah tetapkan then die kate baju siap 3 July 2014... So, ok la kann... awal puasa dah boleh dpt baju... then, 12 July 2014 aku g butik ni nak ambk baju sbb dah lepas due date dh... sepatutnya dah siap smggu dah... lama gak aku tunggu diorang cari baju aku... last2 die kate baju tak siap lagi... Grrr... ok foine... die suruh aku datang next week utk ambk baju... tapi call dulu sblm datang...

Isnin 20 July 2014 aku ade hantar sms tanyekan baju aku... takde sebarang respon... 21 July 2014 aku try call butik tu... tak berjawab plak... 27ratus kali aku call tetap tak jawab... naik hangin gak aku... 

So, aku plan balik dr ambk Akiff kat rumah pengasuh terus ke butik tu nak ambk baju... kalau tak siap gak mmg aku amuk... tggal berapa hari nak raya jer ni...


Bile dah smpai butik, mcm biase sesak dgn orang... aku trus bagi kad dekat akak pekerja situ... setengah jam die kehulu kehilir cari baju aku... kjap ke depan... kjap ke belakang... aku tgk muke kakak tu pun dah monyok semacam sebab proses Search and Resque tak berjalan dgn lancar... hampir setengah jam akhirnya jumpa jugak baju aku...

Tapi itu baru baju.. seluar blum jumpe lg... hahahha... boleh pulak baju dengan seluar dok asing2 kan... tak boleh bersama kekdahnya... satu hal plak nak mencari seluar... dah dekat 20 minit akhirnya jumpa jugak seluar aku tu... tapi seluar tu ade butang yg belum berjahit la pulak... adehhh... nsb baik kjap jer kakak tu jahit butang...


Nampak tak longgokan tu... tu semue seluar jer tu... seluar semue kat atas meja ni dgn kat rak satu lagi... baju plak kat tempat lain... adehhh...Dekat sejam gak proses Search and Resque tu berlaku... lepas dah test fitting smue dan dah puas hati... aku gerak balik dari butik tu pkul 7.15 malam... berbuka dlm keter la aku smlm...

Sampai rumah baru aku belek2 baju tu skali lagi... Fuhhhh... lega... dari segi kualiti kain dan jahitan mmg aku puas hati sangat... patut la aku baca review smue org puas hati dgn kualiti baju kat situ... cuma bab servis tu kena byk improve lagi... kena sistematik lagi... aku tgk smue yg datang situ nak ambk baju kena tggu lama... terkial2 diorang cari baju dgn seluar... aku rasa mungkin musim raya jer kot agak kelam kabut... musim tak raya tak tahu la plak guane...

Hmmmm... smlm ms aku update status luah rasa kat geram kat fb... ade gak yg tahu pasal butik ni... butik kerlas katenyer... tp ade gak yg ade pengalaman lebih kurang mcm aku... ade gak yg tanyer harge kat butik ni mahal ke tak... okeh gini... kat butik tu ade baju melayu yg dah siap dgn harga sepasang serendah RM100... design cantik2... kualiti terbaek... tp kalau korang custom made... buat ikut ukuran badan sendiri dan nak design n pilih colur sendiri... otometik jadi mahal... boleh menceceah hampir RM300 ke atas... huhuhu... pitammm...

Tp apa pun... aku still rekemen korang yg nak baju melayu design moden dan berkualiti tinggi.. boleh try tempah kat sini... contact no dgn alamat butik Dzull De Classique yg ade dlm gmbar atas ni...



Labels: , ,