Pekasam penaik selera

Kalau orang pantai timur tak boleh berenggang dengan budu... orang belah selatan pulak dengan cencaloknya... orang utara pulak sememangnya sangat menggemari pekasam... tp biase yg kite tahu adalah pekasam ikan jer... tak pernah pulak try pekasam lain selain ikan...

Baru-baru ni aku tgk ade rakan fb yg jual pekasam ikan, pekasam daging, pekasam kambing dan jugak pekasam ayam... haiii... lain mcm pulak pekasam yg die jual ni... so aku order sepaket setiap satu utk try...

Hah.... sampai pun... dibungkus dlm pack yg kemas... tak berbau pun... beberapa hari lepas order tau2 jer pekasam dah sampai kat pintu rumah... ekekeke....

Aku bab pekasam ni 1 jer yg aku fail... time nak goreng tu... hohohoo... boleh berbau 1 rumah... tapi baru2 ni aku goreng pekasam kambing dgn daging takde lak bau kuat mcm goreng pekasam ikan sblm2 ni... ok jer... 

Dah 2 hari aku berbuka dan bersahur dengan pekasam... perghhhh... ohsemmm... takyah byk2 menu lain... juz nasi panas2... pastu sambal belacan adabi (sbb tak rajin nak tumbuk2 sendiri...ekekeke)... pastu goreng telur mata... pastu pekasam... hohoho... perfect.... kecur air liur... berselera woooo... gambar pekasam yg dah goreng aku tak ambk sbb kalau tgk gambar tak menyelerakan pun... hahahaha.... ade yg hancur... ade yg hitam... wakakaka... tau2 jer la pekasam mcm mana kannn... bkn mcm goreng kfc pun...

Tapi kalau korang nak try boleh la order pekasam2 ni kat Sahira N Sakhawi

Pekasam Ayam : RM6/paket

Pekasam Daging : RM7/paket

Pekasam Kambing : RM10/paket

Pekasam Ikan : RM7/paket

Murah kannnn.... tapi yg ni tak termasuk kos pos lagi... kalau kos pos lain kira plak... korang boleh tanya tukang jual ni sendiri utk kos pos... tak mahal pun...

Berminat boleh What's App no 014-8061640 atau inbox Facebook Sahira N Sakhawi (klik)
untuk tempahan....

Labels: ,