Kuih Raya Home Made Murah

Kuih raya tahun ni takde yg home made dr Miss Permaisuri aku.... huhuhu... sodihh... biasa tiap tahun sblm ni mesti ade die buat paling tak pun 2 jenis kuih raya... feveret aku biskut coklat chip... yg mcm kat famos amos tu... tp Miss Permaisuri buat lagi sedap... tahun ni sebab Miss Permaisuri blk KL pun dah 2 hari sblm raya... tak dapat la nak buat ape2 pun...

Mcm biase walaupun dah ade kuih raya yg dibuat tapi tetap jugak nak beli... untuk tahun ni aku serbu tempat yg biasa aku beli tahun2 sblm ni... kat Kg. Baru, KL...

Perghhhh... nampak? nampak? Aneka pilihan kuih raya.... rambang mata... ni baru sikit ni... ade banyaaaaaak lagi...


Tahu tak knape aku suke beli kat sini? Sebab kuih raya sini mmg murah dan sedap... bab sedap tu bkn aku dgr dr orang cakap tp sbb mmg tiap tahun aku bli kuih raya kat sini... mmg sedap... dan murah sebab tukang buat dgn jual adalah di bawah 1 bumbung.... kat situ die buat... kat situ jugak die jual... takde melalui orang tengah atau peniaga2 lain...

Biase kalau beli kuih raya mcm ni sebekas lebih kurang RM25 kan... tapi kat sini sebekas RM15 sahaja!!!.... murah giler beb... tahun lepas RM14... tahun ni dah naik singgit... tp still murah lagi... ko boleh campur brape bekas yg ko nak.... smue harge same kcuali tart nenas dgn kuih ape ntah satu lagi... yg tu jer RM16... yg lain smue RM15...


Kalau korang nak g cari kedai ni sila g ronda2 kat Kg. Baru atau kalau tak jumpe jugak boleh call no yg dlm gambar atas ni... atau kalau korang tahu kedai bakso atau mee jawa sedap yg popular kat Kg. Baru tu... hah... rumah ni betul2 depan warung tu jer... die jual kat rumah... smue kuih raya yg dijual kat situ bkn die ambk dr orang lain tp mmg dibuat kat situ...

Labels: , , ,