Iftar PICC, Putrajaya saji juadah tradisi

Baru2 ni aku dijemput berbuka puasa di PICC, Putrajaya... utk puasa tahun ni, ini kali pertama aku berbuka puasa di luar... selama ni hanya di rumah jer... dan utk puasa tahun ni jugak aku terima paling banyak jemputan Iftar sama ada sebagai blogger dan jugak jemputan2 dari ofic... Semuanya terpaksa aku tolak sbb agak leceh nak berbuka kat luar pergi berdua dengan Akiff... kalau ada Miss Permaisuri ok la jugak... ni bile dah berdue mcm2 aku fikir... nak g solatnya mcm mana... nak g ambk lauk mcm mana... takut Akiff buat perangai taknak dok diam kat meja... takut Akiff buat perangai pecahkan gelas ke... hohoho... bile fikir smue tu buat aku malas nak berbuka kat luar.... baik berbuka kat rumah... tenang jer...  hehehe...

Iftar kat PICC ni aku terima melalui Kelab Blogger Ben Ashaari (KBBA) dan sebab lokasi PICC ni yg tak yah fikir nak redah jem bagai... itu yg buat aku terima jemputan ni...

Bermula 30 Jun sehingga 25 Julai 2014, buffet Ramadhan di Cafe @ PICC menyajikan hidangan tradisi yg bertemakan "Warisan Budaya Hidangan Tradisi" yg menjadi tumpuan orang ramai utk berbuka puasa... banyak menu tradisi yg dah lama aku tak makan boleh aku dpt kat sini... antaranya gulai tunjang, ayam panggang pedas pucuk paku, rendang paru, sambal goreng jawa dan banyaaaaaaaak lagi... hohoho... tak sempat nak ambk gambar smue tu... Akiff asyik tarik baju jer... muahahaha....

Huh... sajer aku tayang gambar sambal2 ni dulu sbb masa aku sampai Cafe @ PICC ni benda pertama yg buat aku terliur adalah sambal2 ni... hohoho... kecur air liur wehhhh... tak kire ko dtg dari negeri mane... smue sambal ade weh... budu ke... cencalok ke... smue ade...

Lepas ko nmpak sambal2 tu... ko nampak pulak kawah2 yg tersusun ni... terussss nangis kat situ gakkk... hahahahhaa... semua ni makanan tradisi yg mana kalau ko blk kg then mak ko masak lauk2 ni mmg ko akan hadap sampai ko nak jln pun tak mampu... tp biasenyer kalau mak masak pun sejenis due jer kann.. tp kalau dah berususun gini kekdahnya... ko rase???

Tapi kann... kalau tekak korang jenis yg tak hadap sgt menu2 tradisi ni... yer la kannn... dah 5 tahun dok KL kononnya... tekak dah tak serasi dgn masakan kampung ni... jgn risau sbb ade jugak menu2 lain untuk korang...


Nahhh... atas ni nasi arab ke nasi beriani ntah... aku pun konfius dah... ade kambing dan jugak ayam... die punyer daging kemain lembut... td kan aku ckp yg masa aku sampai kemain terliur dgn menu2 tradisi kat sini sampai nangis2 tgk kawah2 terususun tu tapi tahu kah anda yg menu pertama aku telan masa berbuka kat sini adalah nasi briani kambing ni... hahahhaa...


Ni plak pasta station... bila tgk spaghetty ni buat aku teringat kat Miss Permaisuri... aku yakin kalau Miss Permaisuri ada die akan ngadap menda ni dulu... tapi aku hari tu tak sempat pun nak merasa pasta2 ni... perut dah boyot sgt... nak telan buah pun risau takut terkeluar balik... hahahhaa... melampau...

Bab desert mmg tak mengecewakan... kombinasi kuih tradisi dgn modern... banyak pilihan...

Kalau tak silap aku ade lebih kurang 15 variasi air yg ko boleh pilih kat sini... ade air panas jugak... ni 1st time aku tgk tmpt berbuka puasa yg sedia punya banyak pilihan air... sampai aku tanya Akiff die nak air ape... kemain panjang Akiff jawab... "Hmmmmmmmmmmmmm...." hahahhaa... tak tau nak pilih... sudahnya aku bagi yg colur2 mengancam utk die...

Dah lepas makan n solat... mesti nak lepak2 borak2 dgn member2 pulak kann... sambil2 tu mulut ni nak gak mengunyah... nak gak sumbat sesuatu... So, boleh pilih buah2an ni... ikutkan hati aku nak yg ukir2 tu tp kompom die tak bagi kann... hahahhaa...

Opsss... sorry tersengaja letak gambar kambing golek ni kat last2 skit.... hahaha... bukan ape... selalu kalau nak cari tmpt berbuka mesti org tanyer ade kambing golek tak... ni aku sajer nak cerite yg tanpa kambing golek pun Cafe @ PICC ni dah ckup ohsemmm dah... tp jgn risau sbb sememangnya kambing golek disediakan jugak kat sini... hehehhee... aku sempat gak rasa skit kambing golek ni... same jer mcm kambing2 golek kat tmpt lain... xde rase strawbery atau coklat pun... jadi tak perlu aku nak citer lebih2 pasal kambing ni...

Ikutkan banyaaaaaak lagi juadah yg aku nak citer tp tak sempat nak ambk gambar smue... ade nasi ayam, nasi lemak, ade ABC, ade asi krim jugak... ade aneka bubur, ade keow teaw goreng panas2... ade mcm2 laa... jenuh nak senaraikan...

Sambil menikmati juadah.. halwa telinga korang pulak akan disumbatkan dengan alunan muzik yg merdu dan syahdu... live okeh... bkn pasang2 cd punya... siap ade artis... malam tu ade Rosma dgn Khai... diorang gilir2 nyanyi... bile die nyanyi lagu raya terus aku rasa sentap... huhuhu... teringat kat Miss Permaisuri kat Sarawak nun... huhuhuhu... tak sabar nak raya...

Ok laa... habis citer bab makan... meh nak tayang gambar skit...

Malam tu mmg tak sangka Akiff behave sangat... elok plak die duduk jer kat baby chair tu... nak pulak die makan malam tu... biase susah sgt nak suruh die makan... tp mlm tu die ok pulak... Si Qhalif anak Ben Ashaari tu pulak yg tak nak makan... die kejer menyakat Akiff... hahahaa...

See... aku dukong due2 ni... si Qhaliff  nak menyakat Akiff...  hahahaha... kemain dak bambam tu... gigit pipi kang... geram jer tgk die... badan bersemangat waja...

Ni antara blogger yg ada malam tu... ramai lagi sebenarnya... time ni tgh tenang skit... tu yg cpt2 ambk gambar sebelum smue kecoh... hahahaa...

Haaa... ni baru ramai skit blogger yg ada dlm gambar... bergambar kenangan bersama CEO PICC... terima kasih atas jemputan ni...

Bagi tempahan untuk Buffet Ramadhan, korang boleh hubungi 03-8887 6162. Cafe @ PICC akan terus dibuka kepada orang ramai yg ingin merasa hidangan moreh dari jam 10 malam sehingga 12.30 tgh malam pada harga RM15.00 sahaja... :



Cafe @ PICC
http://www.picc.com.my
http://www.facebook.com/piccmalaysia
03-8887 6162
03-8887 6000




Labels: , , ,