Cabaran Ramadhan 2014

Tahun ni aku sambut Ramadhan agak shahdu sikit... juz berdua dengan Akiff... takda Miss Permaisuri tolong hidangkan menu berbuka... takda Miss Permaisuri yg tolong kejutkan sahur.... takda Miss Permaisuri yg tlong siapkan sahur... 

Miss Permaisuri pun kesian gak kat dia... berbuka sendiri2 kat Sarawak sana... cuma kdang2 tu ade gak la kawan dia yg temankan berbuka skali... klau sengsorang lg sedih kann... at least aku ade Akiff yg temankan aku wpun hakikatnya bukan teman pun... kacau ade laa... hahahaha...


Puasa tahun ni agak kelam kabut bagi aku... tiap hari aku bangun seawal 4.45 pagi... jarang aku makan waktu bersahur... selalunya juz minum susu kambing Nutrigoat jer... klau rajin skit br aku makan nasi dgn pekasam... lepas bersahur terus siap2 g kerja... pkul 5.30 pagi aku dah gerak dr rumah ke Putrajaya hantar Akiff kat rumah maksu aku... pkul 6 pagi smpai sana... terus gerak dr Putrajaya ke ofic plak... smpai ofic biasanya pkul 6.45 pagi... awal giler... tiap pagi aku tido dulu dlm keter kat parking... 7.20 pagi baru aku naik punch...


Tu rutin aku tiap pagi... balik pulak tepat 4.30 ptg aku dah kluar ofic terus ke Putrajayaa... smpai Putrajaya pkul 5.30... 5.45 gerak dr Putrajaya balik ke Cheras... ni part paling aku tak tahan... jem giler nak blk dr Putrajaya ke Cheras... 20km jer tp sejam.... grrrr... 6.45 ptg br smpai Cheras... sggah bazar ramadhan beli juadah berbuka pastu trus blk rumah... pkul 7.15 smpai rumah... tiap hari mcm tu... mmg time azan maghrib tu biasanyaa aku tak sempat makan lagi... nasi tak masak lg... aku juz minum2 dulu... pastu siapkan diri... pkul 8 br boleh makan nasi...


Aku ceritakan xtvt aku ni kat fb ada yg kata aku merungut... tak baik merungut... huh... aku sikit pun tak merungut atau rs beban sbb kena hntar ank aku g mengasuh jauh dr rumah... aku juz nak story mcm mana life aku sbg seorang abah yg handle semua ni sengsorang diri... mmg agak kelam kabut tp aku mesti laluinya jugak sbb saat ni la moment yg akan aku kenang nnti bila Akiff dah besar nnti... Hmmm.... teringat kata2 kakak2 kat ofic yg buat aku rs bangga... klau laki dorang kat tmpt aku (means isteri kejer jauh)... kompom ank dah tggal kat kg bg org tua jaga... hehehee... ntah laa... lain org lain kekdah pengorbanan dia... nak dpt ank bkn senang woo... bkn smue org ade ank... so bile dah ade ank ni takkan senang2 jer nak tggalkan kat kg bg org tua jaga kannn... susah senang haruslah dgn ank...

Labels: ,